Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1373
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Leite, Fabiane de Andrade | - |
dc.creator | Morari, Alaís | - |
dc.date | 2015-12-14 | - |
dc.date.accessioned | 2017-10-11T11:03:07Z | - |
dc.date.available | 2017-10-09 | - |
dc.date.available | 2017-10-11T11:03:07Z | - |
dc.date.issued | 2015-12-14 | - |
dc.identifier.uri | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1373 | - |
dc.description.abstract | Present the contributions of Institutional Scholarship Program Introduction to Teaching - PIBID to the initial formation of Chemistry teachers is the intention of this work. Is a qualitative research in which a bibliographic study in the journal Chemistry at New School, a history of subprojects PIBIDCiências and PIBIDQuímica the Federal University of Southern Frontier campus Cerro Largo and the analysis of two graduates fellows from sub publications. It was found that knowledge of school reality, the approach to the subject of the school, the reflection on the actions, theory and practice relationship and participation in events as the greatest contributions indicated by the stock exchange. | pt_BR |
dc.description.resumo | Apresentar as contribuições do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência – PIBID para a formação inicial de professores de Química é a intenção deste trabalho. Trata de uma pesquisa qualitativa em que realizou-se um estudo bibliográfico na revista Química Nova na Escola, um histórico dos subprojetos PIBIDCiências e PIBIDQuímica da Universidade Federal da Fronteira Sul campus Cerro Largo e a análise das publicações de dois bolsistas egressos dos subprojetos. Constatou-se que o conhecimento da realidade escolar, a aproximação com os sujeitos da escola, a reflexão sobre as ações, a relação teoria e prática e a participação em eventos como sendo as maiores contribuições indicadas pelos bolsistas. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Rafael Pinheiro de Almeida (rafael.almeida@uffs.edu.br) on 2017-10-09T17:32:41Z No. of bitstreams: 1 MORARI.pdf: 474539 bytes, checksum: e53c0d11c55c9d55409ade5254fe45e2 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2017-10-11T11:03:07Z (GMT) No. of bitstreams: 1 MORARI.pdf: 474539 bytes, checksum: e53c0d11c55c9d55409ade5254fe45e2 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2017-10-11T11:03:07Z (GMT). No. of bitstreams: 1 MORARI.pdf: 474539 bytes, checksum: e53c0d11c55c9d55409ade5254fe45e2 (MD5) Previous issue date: 2015-12-14 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Fronteira Sul | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Cerro Largo | - |
dc.publisher.initials | UFFS | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Ensino de química | pt_BR |
dc.subject | Formação de professores | pt_BR |
dc.subject | Iniciação à docência | pt_BR |
dc.subject | Pibid | pt_BR |
dc.title | Contribuições do programa institucional de bolsas de iniciação à docência - Pibid para a formação incial de professores de química | pt_BR |
dc.type | Artigo Cientifico | pt_BR |
Appears in Collections: | Química |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MORARI.pdf | 463.42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.