Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1508
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Petroli, Francimar Ilha da Silva | - |
dc.creator | Santos, Claudia Daiana Gaspar dos | - |
dc.date | 2016-07-05 | - |
dc.date.accessioned | 2017-10-11T18:34:54Z | - |
dc.date.available | 2017-10-02 | - |
dc.date.available | 2017-10-11T18:34:54Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1508 | - |
dc.description.abstract | This research is an analysis of Chapecó colonization, 1937-1945, in the context of the road issue is of paramount importance of research, to be part of a period in which Chapecó was being planned. Evidencing the contemplation of economic aspects (agricultural development, commercial and industrial) and urban (standardization of a new idea of architecture and urban culture). Indeed, it is the time of new state emerging, with more intensity, all a concern of the site, with the construction of a modern city, based on the discourse of March to the West of Getulio Vargas, which enabled the Chapecó arrival migrants. So the problem of the roads as a strategic issue for the local and regional development, and to this research, we used sources such as eg newspapers, photographs, cartographic documentation and antique books. | pt_BR |
dc.description.resumo | A presente pesquisa é uma análise da colonização de Chapecó, de 1937 a 1945, no contexto da questão viária, é de suma importância da pesquisa, por fazer parte de um período em que Chapecó estava sendo planejada. Evidenciando a contemplação de aspectos econômicos (desenvolvimento agrícola, comercial e industrial) e urbanísticos (padronização de uma nova ideia de arquitetura e de cultura urbana). De fato, é no momento do Estado Novo que emerge, com mais intensidade, toda uma preocupação do local, com a construção de uma cidade moderna, tendo como base o discurso da Marcha para o Oeste de Getúlio Vargas, que possibilitou a Chapecó a chegada de migrantes. Então, o problema das vias enquanto questão estratégica para o desenvolvimento local e regional, tendo Para a realização desta pesquisa, utilizaram-se fontes como exemplo os jornais, fotografias, documentação cartográfica e livros de época. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Jeferson Rodrigues de Lima (jeferson.lima@uffs.edu.br) on 2017-10-02T22:28:35Z No. of bitstreams: 1 SANTOS.pdf: 1348025 bytes, checksum: 1e817ede1d075aae4b309de6635bbe57 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2017-10-11T18:34:54Z (GMT) No. of bitstreams: 1 SANTOS.pdf: 1348025 bytes, checksum: 1e817ede1d075aae4b309de6635bbe57 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2017-10-11T18:34:54Z (GMT). No. of bitstreams: 1 SANTOS.pdf: 1348025 bytes, checksum: 1e817ede1d075aae4b309de6635bbe57 (MD5) Previous issue date: 2016 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Fronteira Sul | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Chapecó | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFFS | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Chapecó (SC) | pt_BR |
dc.subject | Cidade | pt_BR |
dc.subject | Colonização | pt_BR |
dc.subject | Planejamento territorial | pt_BR |
dc.subject | Mobilidade urbana | pt_BR |
dc.subject | História | pt_BR |
dc.title | A questão viária em Chapecó: aspectos econômicos e urbanísticos, 1937-1945 | pt_BR |
dc.type | Monografia | pt_BR |
Appears in Collections: | História |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SANTOS.pdf | 1.32 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.