Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1620
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Dalcin, Dionéia-
dc.contributor.referee1Fernandes, Denise Medianeira Mariotti-
dc.contributor.referee2Dill, Rodrigo Prante-
dc.creatorCagliari, Dione-
dc.date2015-12-01-
dc.date.accessioned2017-11-27T11:20:14Z-
dc.date.available2017-11-20-
dc.date.available2017-11-27T11:20:14Z-
dc.date.issued2015-12-01-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1620-
dc.description.abstractThe objective of this study was analyze the marketing strategies adopted by "Farinha de trigo Missões", taking in mind the situation that Brazil is the second largest producer of wheat, but even so, it still is not self-sufficient in the production of this grain, requiring import it from other producing countries. So that the desired goal in this work could be reached, was used as a methodology the descriptive qualitative study, which was conducted at the Agricultural Cooperative Mixta San Roque Ltda - "Cooperoque", with the object of interest to "Farinha de trigo Missões". A semi-structured interview was conducted with the director of the cooperative marketing, which has information about "Farinha de trigo Missões" necessary for this study. The information obtained in the interview were written and analyzed critically. With data analysis, it is concluded that the conditions for market entry flour are not very favorable, mainly due the lack of raw material available, and that the strategies adopted by "Farinha de trigo Missões" to compete are quality in the product, quality in customer service and constant visits from vendors at points of sale of flour missions, including the distribution of brochures and banners to their disclosure.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo teve como objetivo analisar as estratégias de marketing adotadas pela Farinha de trigo Missões, levando em consideração a situação de que o Brasil é o segundo maior produtor mundial de trigo, mas, mesmo assim, ainda não é autossuficiente na produção desse grão, necessitando importá-lo de outros países produtores. Para que o objetivo desejado neste trabalho fosse alcançado, utilizou-se como metodologia o estudo qualitativo descritivo, que foi realizado na Cooperativa Agrícola Mixta São Roque Ltda – Cooperoque, tendo como objeto de interesse a Farinha Missões. Foi realizada uma entrevista semiestruturada junto à diretora de marketing da cooperativa, a qual possui as informações sobre a Farinha de trigo Missões necessárias para este estudo. As informações obtidas na entrevista foram escritas e analisadas de forma crítica. Com a análise dos dados, conclui-se que as condições para a entrada no mercado da farinha não estão muito favoráveis, principalmente pela falta de matéria-prima disponível, e que as estratégias adotadas pela farinha de trigo Missões para competir são qualidade no produto, qualidade no atendimento ao consumidor e visitas constantes dos vendedores nos locais de venda da Farinha Missões, incluindo a distribuição de folders e banners para sua divulgação.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Rafael Pinheiro de Almeida (rafael.almeida@uffs.edu.br) on 2017-11-20T17:39:10Z No. of bitstreams: 1 CAGLIARI.pdf: 1531547 bytes, checksum: 32c7f5c774beab39eb83bb6b8b7dc0b2 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2017-11-27T11:20:14Z (GMT) No. of bitstreams: 1 CAGLIARI.pdf: 1531547 bytes, checksum: 32c7f5c774beab39eb83bb6b8b7dc0b2 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-11-27T11:20:14Z (GMT). No. of bitstreams: 1 CAGLIARI.pdf: 1531547 bytes, checksum: 32c7f5c774beab39eb83bb6b8b7dc0b2 (MD5) Previous issue date: 2015-12-01en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Cerro Largopt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGestão estratégicapt_BR
dc.subjectCompetitividadept_BR
dc.subjectComercializaçãopt_BR
dc.subjectEstratégias de marketingpt_BR
dc.subjectProdução de trigopt_BR
dc.subjectFarinha das Missõespt_BR
dc.titleAs estratégias de marketing adotadas pela farinha Missõespt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:TCC Administração

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CAGLIARI.pdf1,5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.