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dc.contributor.advisor1Dill, Rodrigo Prante-
dc.contributor.referee1Söthe, Ari-
dc.contributor.referee2Damke, Luana Ines-
dc.creatorDilkin, Jéssica Taís-
dc.date2017-11-29-
dc.date.accessioned2018-03-02T16:45:56Z-
dc.date.available2018-02-23-
dc.date.available2018-03-02T16:45:56Z-
dc.date.issued2017-11-29-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1757-
dc.description.abstractThe present study refers to a survey on job satisfaction of employees of the Rural Credit Cooperative with Solidarity Interaction - CRESOL, with the aim of assessing the satisfaction of these employees through five dimensions, such as: co-workers, salary, nature of work and promotions. In this sense, the following research problem is presented: What is the level of job satisfaction of the CRESOL Credit Union collaborators in the municipality of Santo Cristo-RS? With the purpose of answering the research problem, the general objective is to measure Satisfaction in the work of the collaborators of the CRESOL Credit Cooperative in the municipality of Santo Cristo-RS. For that, a descriptive research was carried out, with a quantitative approach, through the application of a questionnaire elaborated from the Occupational Satisfaction Scale (EST), validated by Siqueira (2008). As for the analysis and interpretation of the data, the multidimensional scale elaborated by Siqueira (2008) was used, where values between 5 and 7 indicate satisfaction, on the other hand, values between 1 and 3,9 tend to indicate dissatisfaction, while values between 4 and 4 , 9 inform a state of indifference, that is, neither satisfied nor dissatisfied. The results of the research showed indifference to three dimensions, in the following order: satisfaction with the nature of the work, presenting an average of 4.87, satisfaction with the salary, indicating a mean of 4.66 and promotions, representing an average of 4.58 . On the other hand, two dimensions presented satisfaction, being co-workers, with an average of 5.23 and satisfaction with the management, representing an average of 5.14.pt_BR
dc.description.resumoO presente estudo refere-se a uma pesquisa sobre satisfação no trabalho dos funcionários da Cooperativa de Crédito Rural com Interação Solidária- CRESOL, com o intuito de aferir a satisfação desses funcionários mediante cinco dimensões, sendo estas: colegas de trabalho, salário, chefia, natureza do trabalho e promoções. Neste sentido, apresenta-se o seguinte problema de pesquisa: Qual o nível de satisfação no trabalho dos colaboradores da Cooperativa de Crédito CRESOL do município de Santo Cristo-RS? Com o propósito de responder o problema de pesquisa, tem-se como objetivo geral Aferir a Satisfação no trabalho dos colaboradores da Cooperativa de Crédito CRESOL do município de Santo Cristo-RS. Para tanto, foi realizada uma pesquisa descritiva, com abordagem quantitativa, por meio da aplicação de questionário elaborado a partir da Escala de Satisfação no Trabalho – EST, validada por Siqueira (2008). Quanto a análise e interpretação dos dados foi utilizada a escala multidimensional elaborada por Siqueira (2008), onde valores entre 5 e 7 indicam satisfação, por outro lado, valores entre 1 e 3,9 tendem a sinalizar insatisfação, enquanto valores entre 4 e 4,9 informam um estado de indiferença, ou seja, nem satisfeito, nem insatisfeito. Os resultados da pesquisa demonstraram indiferença em relação a três dimensões, sendo estas, na seguinte ordem: satisfação com a natureza do trabalho, apresentando média 4,87, satisfação com o salário, indicando média 4,66 e promoções, representando média 4,58. Em contrapartida, duas dimensões apresentaram satisfação, sendo colegas de trabalho, com média 5,23 e satisfação com a chefia, representando média de 5,14.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Rafael Pinheiro de Almeida (rafael.almeida@uffs.edu.br) on 2018-02-23T12:53:28Z No. of bitstreams: 1 DILKIN.pdf: 1267411 bytes, checksum: f68a375321afe1785c9f89145dadbba9 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2018-03-02T16:45:56Z (GMT) No. of bitstreams: 1 DILKIN.pdf: 1267411 bytes, checksum: f68a375321afe1785c9f89145dadbba9 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-03-02T16:45:56Z (GMT). No. of bitstreams: 1 DILKIN.pdf: 1267411 bytes, checksum: f68a375321afe1785c9f89145dadbba9 (MD5) Previous issue date: 2017-11-29en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Cerro Largopt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPesquisa de Satisifaçãopt_BR
dc.subjectEstudo de casopt_BR
dc.subjectCooperativa de crétido ruralpt_BR
dc.subjectCRESOLpt_BR
dc.subjectSanto Crisotopt_BR
dc.titleSatisfação no trabalho: um estudo na Cooperativa de Crédito Cresol do município de Santo Cristo-RSpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
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