Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1852
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Recktenvald, Marcelo-
dc.creatorAigner, Elisane Maria-
dc.date2017-11-28-
dc.date.accessioned2018-03-23T19:58:49Z-
dc.date.available2018-03-23-
dc.date.available2018-03-23T19:58:49Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1852-
dc.description.abstractThe social, scientific and economic changes experienced on the national scene have made consumers more demanding and the market more competitive. For-profit and not-for-profit organizations must also develop to adapt to and balance this scenario. The strategic planning process emerges as an organizational tool to support decision making that allows for more efficient management so that the organization is more likely to choose the best strategy. The objective of this work is to elaborate a proposal of Strategic Planning for the Shopkeepers Leaders Chamber in Xavantina - SC. In relation to its approach, this is a qualitative-quantitative research. As for its purposes, it can be classified as descriptive, in its subdivision is a case study. With regard to the means of investigation, it is classified as a field scientific, bibliographical and documentary research. The data collection instruments used in the field research were a semi-structured interview with the president of the organization, and the application of a questionnaire with the companies associated with CDL Xavantina. The information obtained was analyzed through graphs and tables with regard to the quantitative items and content analysis of the qualitative elements. The analysis of the results made it possible to formulate a strategic planning proposal according to the model defined by Pereira (2010), with a statement of values, mission, vision and critical success factors for CDL Xavantina. In addition, the internal and external environmental analysis allowed the assembly of the SWOT Matrix, checking for gaps to be improved by identifying strengths and weaknesses, opportunities and threats. Based on the observation that the organization should adopt an offensive strategy, strategies, strategic actions and follow-up suggestions were proposed for the implementation and control of strategic planning in the organization.pt_BR
dc.description.resumoAs mudanças sociais, científicas e econômicas experienciadas no cenário nacional tornaram os consumidores mais exigentes e o mercado mais competitivo. As organizações com ou sem fins lucrativos, devem igualmente se desenvolver para adaptarem-se e equilibrarem-se a este cenário. O processo de planejamento estratégico surge como uma ferramenta organizacional de apoio à tomada de decisão que oportuniza uma gestão mais eficiente, de modo que a organização escolha, com maior probabilidade de êxito, a melhor estratégia. O objetivo deste trabalho é elaborar uma proposta de Planejamento Estratégico para a Câmara dos Dirigentes Lojistas de Xavantina – SC. Em relação a sua abordagem, esta é uma pesquisa qualiquantitativa. Quanto aos seus fins, pode ser classificada como descritiva, em sua subdivisão é um estudo de caso. No que diz respeito aos meios de investigação, classifica-se como uma pesquisa científica de campo, bibliográfica e documental. Os instrumentos de coleta de dados utilizados na pesquisa de campo foram entrevista semiestruturada com a presidente da organização, e a aplicação de questionário com as empresas associadas a CDL Xavantina. As informações obtidas foram analisadas por meio de gráficos e tabelas no que se refere aos itens quantitativos e análise de conteúdo dos elementos qualitativos. A análise dos resultados possibilitou formular uma proposta de planejamento estratégico conforme o modelo definido por Pereira (2010), constando declaração de valores, missão, visão e fatores críticos do sucesso para a CDL Xavantina. Ademais, a análise ambiental interna e externa, possibilitou a montagem da Matriz SWOT, verificando-se lacunas a serem aprimoradas, mediante a identificação de pontos fortes e fracos, oportunidades e ameaças. A partir da constatação que a organização deve adotar uma estratégia ofensiva, propôs-se estratégias, ações estratégicas e sugestões de acompanhamento, para a implantação e controle do planejamento estratégico na organização.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Jeferson Rodrigues de Lima (jeferson.lima@uffs.edu.br) on 2018-03-23T19:13:27Z No. of bitstreams: 1 AIGNER.pdf: 3261091 bytes, checksum: 4329b2f05e93d31d36d49b8f5af56025 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2018-03-23T19:58:49Z (GMT) No. of bitstreams: 1 AIGNER.pdf: 3261091 bytes, checksum: 4329b2f05e93d31d36d49b8f5af56025 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-03-23T19:58:49Z (GMT). No. of bitstreams: 1 AIGNER.pdf: 3261091 bytes, checksum: 4329b2f05e93d31d36d49b8f5af56025 (MD5) Previous issue date: 2017en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Chapecópt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPlanejamento estratégicopt_BR
dc.subjectVantagem competitivapt_BR
dc.titleProposta de planejamento estratégico para a Câmara dos Dirigentes Lojistas de Xavantina - SCpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Administração

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AIGNER.pdf3,18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.