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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Palma, Marcos Antonio Zambillo-
dc.contributor.referee1Meinerz, Gilmar Roberto-
dc.contributor.referee2Fernandes, Patrick J.-
dc.creatorZirr, Leandro de Medeiros-
dc.date2017-12-07-
dc.date.accessioned2018-04-05T13:24:16Z-
dc.date.available2018-04-03-
dc.date.available2018-04-05T13:24:16Z-
dc.date.issued2017-12-07-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1880-
dc.description.abstractCurrently, Cycle Diesel engines are more used in the agricultural production and transportation sectors. Its economy impacts on the price of almost all the other sectors, they are production of foods, clothes, equipment, appliances or any other sector that depends of some transport. The objective of the present paper consists of using an electrolytic cell that produces hydrogen in the form of HHO from distilled water with sodium hydroxide (NaOH) or sodium bicarbonate (NaHCO3), through the electrolysis, with the intention of associating the same with a diesel engine, with the purpose of reducing diesel consumption by the engine. Where was evaluated the diesel consumption of the engine without the association of the cell, with the association of the cell and if there is really a differentiation in the consumption of diesel by the engine associated with the cell of hydrogen. As a result, it has been observed that the use of hydrogen in the form of HHO gas in diesel cycle internal combustion engines is efficient and can generate significant fuel economy, once the solution used is water + sodium hydroxide.pt_BR
dc.description.resumoAtualmente os motores Ciclo Diesel são os mais empregados no segmento da produção agrícola e dos transportes. Sua economia impacta no preço de quase todos os demais setores, sejam eles produção de alimentos, roupas, equipamentos, eletrodomésticos ou qualquer outro setor que dependa de algum transporte. O objetivo do presente trabalho consiste em utilizar uma célula eletrolítica que produza hidrogênio na forma de (HHO) a partir de água destilada com hidróxido de sódio (NAOH) ou bicarbonato de sódio (NaHCO3), através da eletrólise, com o intuito de associação da mesma com motor a diesel, com a finalidade de reduzir o consumo de diesel pelo motor. Onde foi avaliado o consumo de óleo diesel do motor sem associação da célula, com associação da célula e avaliado se há, realmente, diferenciação no consumo de óleo diesel pelo motor associado à célula de hidrogênio. Como resultado observou-se que a utilização de hidrogênio, na forma de gás HHO, em motores de combustão interna ciclo Diesel, é eficiente e pode gerar uma economia significativa de combustível, uma vez que a solução utilizada seja água + hidróxido de sódio.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Rafael Pinheiro de Almeida (rafael.almeida@uffs.edu.br) on 2018-04-03T16:47:01Z No. of bitstreams: 1 ZIRR.pdf: 1246971 bytes, checksum: 06e31863dea7d045cc4be4e1d9098bcb (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2018-04-05T13:24:16Z (GMT) No. of bitstreams: 1 ZIRR.pdf: 1246971 bytes, checksum: 06e31863dea7d045cc4be4e1d9098bcb (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-04-05T13:24:16Z (GMT). No. of bitstreams: 1 ZIRR.pdf: 1246971 bytes, checksum: 06e31863dea7d045cc4be4e1d9098bcb (MD5) Previous issue date: 2017-12-07en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Cerro Largopt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCiclo dieselpt_BR
dc.subjecthidrogêniopt_BR
dc.subjectSistema dualpt_BR
dc.subjectMotores dieselpt_BR
dc.subjectProdução agrícolapt_BR
dc.subjectTransporte agrícolapt_BR
dc.titleConsumo de um motor à diesel associado com gerador de hidrogêniopt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
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