Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2546
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Güllich, Roque Ismael da Costa | - |
dc.creator | Souza, Aniele Poersch Schropfer de | - |
dc.date | 2015-12-01 | - |
dc.date.accessioned | 2019-03-07T14:56:48Z | - |
dc.date.available | 2019-02-14 | - |
dc.date.available | 2019-03-07T14:56:48Z | - |
dc.date.issued | 2015-12-01 | - |
dc.identifier.uri | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2546 | - |
dc.description.abstract | This article intends to contribute in the discussion about the approach of Environmental Education (EE) in the formation of Sciences and Biology teachers. In this work, where analyzed Works of Internship´s Conclusion (WIC) at Courses in the area of Nature´s Sciences, as well as the Pedagogical Plan of the Biological Sciences Course, intending to investigate how does EE was developed in the formation of this teachers. According to the present analysis, EE appears in a very fragmented form, different from what the National Curriculum Parameters (NCP) advocates about the use of an interdisciplinary approach in the production of knowledge. The EE is being presented to the licensed in the initial formation, being mentioned in various WIC´s, both in Formal as in Non-Formal Education, referring both to the NCP as well as to its own themes, in the construction of knowledge. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este artigo visa contribuir na discussão sobre a abordagem da Educação Ambiental (EA) na formação de professores de Ciências e Biologia. Foram analisados Trabalhos de Conclusão de Estágio (TCEs) dos Cursos da área de Ciências da Natureza (CN), bem como o Projeto Pedagógico do Curso de Ciências Biológicas, visando investigar como se trabalha a EA na formação destes professores. Percebemos, através da análise, que a EA se apresenta de forma muito fragmentada, diferente do que preconizam os Parâmetros Curriculares Nacionais (PCNs) sobre o uso da abordagem interdisciplinar na produção de conhecimentos. A EA já está sendo apresentada aos licenciandos na formação inicial, sendo mencionada em diversos TCEs tanto do Ensino Formal como Não-Formal, utilizando-se tanto de referências aos PCNs como da própria temática, na construção deste conhecimento. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Rafael Pinheiro de Almeida (rafael.almeida@uffs.edu.br) on 2019-02-14T18:08:34Z No. of bitstreams: 1 Souza.pdf: 474513 bytes, checksum: 0b810c43d82a297fe8245869501e8737 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2019-03-07T14:56:48Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Souza.pdf: 474513 bytes, checksum: 0b810c43d82a297fe8245869501e8737 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2019-03-07T14:56:48Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Souza.pdf: 474513 bytes, checksum: 0b810c43d82a297fe8245869501e8737 (MD5) Previous issue date: 2015-12-01 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Fronteira Sul | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Cerro Largo | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFFS | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação ambiental | pt_BR |
dc.subject | Meio ambiente | pt_BR |
dc.subject | Ensino | pt_BR |
dc.subject | Biologia | pt_BR |
dc.subject | Formação de professores | pt_BR |
dc.title | A educação ambiental na formação de professores de ciências e biologia | pt_BR |
dc.type | Artigo Cientifico | pt_BR |
Appears in Collections: | Ciências Biológicas - Licenciatura |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.