Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2610
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Nogueira, Sandra Vidal-
dc.contributor.referee1Bervian, Paula Vanessa-
dc.contributor.referee2Ferrera, Tiago Silveira-
dc.creatorOliveira, Karine Bordin de-
dc.date2017-12-08-
dc.date.accessioned2019-03-14T20:59:24Z-
dc.date.available2019-02-12-
dc.date.available2019-03-14T20:59:24Z-
dc.date.issued2017-12-08-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2610-
dc.description.abstractThe following Completion of Course Work (CCW) aims to analyze the recreational strategies utilized on Sciences and Biology education. Thereunto it is search the answer to the question: What are the recreational strategies utilized for the teaching of Science/Biology and how they are approach on the V Nacional Meeting of Biology Education (ENEBIO), on the year of 2014? The study is divided on three chapters, on 1st Chapter: LUDIC HISTORY IN EDUCATION, aiming to present the historical context of recreation. On 2nd Chapter: THE RECREATION ON CLASSROOM CONTEXT, approaching the importance of recreation, on the apprenticeship process of students on the classroom, and at the instructor formation. Thus, on the 3rd Chapter: RECREATIONAL STRATEGIES UTILIZED ON SCIENCES AND BIOLOGY TEACHING, methodologies, results and discussion, were conducted through a qualitative methodology, of descriptive and documental (bibliographic) character, focusing on process analysis of teaching/apprenticeship evolved on recreational activitiespt_BR
dc.description.resumoO presente Trabalho de Conclusão de Curso (TCC) tem por objetivo analisar as estratégias lúdicas utilizadas no ensino de Ciências e Biologia. Com isso busca a resposta da seguinte pergunta: quais são as estratégias lúdicas utilizadas no ensino de Ciências/Biologia e como elas são abordadas no V Encontro Nacional de Ensino de Biologia (ENEBIO), no ano 2014? Ele está divido em três capítulos, no capítulo 1: HISTÓRIA DO LÚDICO NA EDUCAÇÃO, assim procurando mostrar o contexto histórico da ludicidade. No Capítulo 2: O LÚDICO NO CONTEXTO DA SALA DE AULA, abordando como o lúdico possui importância, no processo ensino aprendizagem do aluno em sala de aula. Já o capítulo 3: ESTRATÉGIAS LÚDICAS UTILIZADAS NO ENSINO DE CIÊNCIAS E BIOLOGIA, metodologias, resultado e discussão, por meio de uma metodologia qualitativa, de caráter descritivo e documental (bibliográfico), dando ênfase nas análises dos processos de ensino/aprendizado envolvidos em atividades lúdicas.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Rafael Pinheiro de Almeida (rafael.almeida@uffs.edu.br) on 2019-02-12T10:41:04Z No. of bitstreams: 1 Oliveira'.pdf: 766477 bytes, checksum: 6a0abd47a89826d13fb8ab25e4848ff8 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2019-03-14T20:59:24Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Oliveira'.pdf: 766477 bytes, checksum: 6a0abd47a89826d13fb8ab25e4848ff8 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-03-14T20:59:24Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Oliveira'.pdf: 766477 bytes, checksum: 6a0abd47a89826d13fb8ab25e4848ff8 (MD5) Previous issue date: 2017-12-08en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Cerro Largopt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDidáticapt_BR
dc.subjectEnsinopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectBiologiapt_BR
dc.subjectMaterial didáticopt_BR
dc.titleEstratégias ludicas para o ensino de ciências/biologia: retratos do V Encontro Nacional de Ensino de Biologia (ENEBIO)pt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Ciências Biológicas - Licenciatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Oliveira'.pdf748.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.