Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2610
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Nogueira, Sandra Vidal | - |
dc.contributor.referee1 | Bervian, Paula Vanessa | - |
dc.contributor.referee2 | Ferrera, Tiago Silveira | - |
dc.creator | Oliveira, Karine Bordin de | - |
dc.date | 2017-12-08 | - |
dc.date.accessioned | 2019-03-14T20:59:24Z | - |
dc.date.available | 2019-02-12 | - |
dc.date.available | 2019-03-14T20:59:24Z | - |
dc.date.issued | 2017-12-08 | - |
dc.identifier.uri | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2610 | - |
dc.description.abstract | The following Completion of Course Work (CCW) aims to analyze the recreational strategies utilized on Sciences and Biology education. Thereunto it is search the answer to the question: What are the recreational strategies utilized for the teaching of Science/Biology and how they are approach on the V Nacional Meeting of Biology Education (ENEBIO), on the year of 2014? The study is divided on three chapters, on 1st Chapter: LUDIC HISTORY IN EDUCATION, aiming to present the historical context of recreation. On 2nd Chapter: THE RECREATION ON CLASSROOM CONTEXT, approaching the importance of recreation, on the apprenticeship process of students on the classroom, and at the instructor formation. Thus, on the 3rd Chapter: RECREATIONAL STRATEGIES UTILIZED ON SCIENCES AND BIOLOGY TEACHING, methodologies, results and discussion, were conducted through a qualitative methodology, of descriptive and documental (bibliographic) character, focusing on process analysis of teaching/apprenticeship evolved on recreational activities | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente Trabalho de Conclusão de Curso (TCC) tem por objetivo analisar as estratégias lúdicas utilizadas no ensino de Ciências e Biologia. Com isso busca a resposta da seguinte pergunta: quais são as estratégias lúdicas utilizadas no ensino de Ciências/Biologia e como elas são abordadas no V Encontro Nacional de Ensino de Biologia (ENEBIO), no ano 2014? Ele está divido em três capítulos, no capítulo 1: HISTÓRIA DO LÚDICO NA EDUCAÇÃO, assim procurando mostrar o contexto histórico da ludicidade. No Capítulo 2: O LÚDICO NO CONTEXTO DA SALA DE AULA, abordando como o lúdico possui importância, no processo ensino aprendizagem do aluno em sala de aula. Já o capítulo 3: ESTRATÉGIAS LÚDICAS UTILIZADAS NO ENSINO DE CIÊNCIAS E BIOLOGIA, metodologias, resultado e discussão, por meio de uma metodologia qualitativa, de caráter descritivo e documental (bibliográfico), dando ênfase nas análises dos processos de ensino/aprendizado envolvidos em atividades lúdicas. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Rafael Pinheiro de Almeida (rafael.almeida@uffs.edu.br) on 2019-02-12T10:41:04Z No. of bitstreams: 1 Oliveira'.pdf: 766477 bytes, checksum: 6a0abd47a89826d13fb8ab25e4848ff8 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2019-03-14T20:59:24Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Oliveira'.pdf: 766477 bytes, checksum: 6a0abd47a89826d13fb8ab25e4848ff8 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2019-03-14T20:59:24Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Oliveira'.pdf: 766477 bytes, checksum: 6a0abd47a89826d13fb8ab25e4848ff8 (MD5) Previous issue date: 2017-12-08 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Fronteira Sul | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Cerro Largo | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFFS | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Didática | pt_BR |
dc.subject | Ensino | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Biologia | pt_BR |
dc.subject | Material didático | pt_BR |
dc.title | Estratégias ludicas para o ensino de ciências/biologia: retratos do V Encontro Nacional de Ensino de Biologia (ENEBIO) | pt_BR |
dc.type | Monografia | pt_BR |
Appears in Collections: | Ciências Biológicas - Licenciatura |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Oliveira'.pdf | 748.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.