Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2678
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Lima, Barbara Grace Tobaldini de | - |
dc.creator | Mello, Raquel de | - |
dc.date | 2015-06-30 | - |
dc.date.accessioned | 2019-03-28T13:29:29Z | - |
dc.date.available | 2019-03-28T13:29:29Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.uri | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2678 | - |
dc.description.abstract | Knowing that teacher training bring up many discussions about internship, and how it impacts future teacher in both professional and social life, this research aimed to identify and discuss which were the main problems faced, as well as students had during the internship. In order to do so, stories were written and analyzed by students who are studying Supervised training in Sciences II, in the second half of 2014 when was held the regency internship. This work was configured into a research of the information from a qualitative categorical approach consisting in the organization of information in accordance with similar meanings. From the analysis of the narratives it was observed that for many of the trainees one of the key difficulties was in relation to situations of indiscipline, have compared the possibilities offered during the internship and stood out the reflection that it allowed to make from the experiences provided, contributing to the training of future teachers of Biological Sciences, from Universidade Federal da Fronteira Sul in Realeza | pt_BR |
dc.description.resumo | Sabendo que a formação dos professores apresenta muitas discussões sobre os estágios, e como este impacta o futuro docente tanto na vida profissional quanto pessoal, esta pesquisa teve como objetivo identificar e discutir quais foram os principais problemas vivenciados, bem como que aprendizagem foi obtida pelos estudantes durante o estágio. Para isso, foram analisadas as narrativas escritas por estudantes da disciplina de Estágio Supervisionado em Ciências II, que no segundo semestre de 2014 realizavam o estágio de regência. O referido material configurou uma pesquisa documental e foi analisado a partir de uma abordagem categorial qualitativa que consiste na organização das informações de acordo com os significados similares. A partir da análise das narrativas foi possível verificar que para muitos dos estagiários uma das dificuldades mais relevantes foi em relação as situações de indisciplina, já em relação as possibilidades oportunizadas pelo estágio, destacou-se a reflexão que o mesmo permitiu fazer a partir das vivências proporcionadas contribuindo assim, para a formação dos futuros professores de Ciências Biológicas da Universidade Federal da Fronteira Sul Campus Realeza. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Isac Soares Emidio (isac.emidio@uffs.edu.br) on 2019-03-26T18:24:40Z No. of bitstreams: 1 MELLO.pdf: 622372 bytes, checksum: 1e4c2ae4c3da6526580364e61825b41b (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2019-03-28T13:29:29Z (GMT) No. of bitstreams: 1 MELLO.pdf: 622372 bytes, checksum: 1e4c2ae4c3da6526580364e61825b41b (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2019-03-28T13:29:29Z (GMT). No. of bitstreams: 1 MELLO.pdf: 622372 bytes, checksum: 1e4c2ae4c3da6526580364e61825b41b (MD5) Previous issue date: 2015 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Fronteira Sul | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Realeza | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFFS | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Formação de professores | pt_BR |
dc.subject | Estágios supervisionados | pt_BR |
dc.subject | Ciências biológicas | pt_BR |
dc.title | Dificuldades e possibilidades relatadas no estágio supervisionado em ciências | pt_BR |
dc.type | Monografia | pt_BR |
Appears in Collections: | Ciências Biológicas - Licenciatura |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.