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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Tosta, Humberto Tonani-
dc.creatorMüller, Keila dos Santos-
dc.date2018-
dc.date.accessioned2019-05-06T17:37:40Z-
dc.date.available2019-
dc.date.available2019-05-06T17:37:40Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2832-
dc.description.abstractThe entrepreneur needs to know his business very well, and making a plan is of the utmost importance to build the best path to success, the ideal tool to assist you in this task is the business plan. In this perspective, the purpose of this study is to verify the feasibility of opening a children's accessory store in the municipality of Chapecó-SC, through the elaboration of a business plan. It should be noted that the business already exists, informally, with online sales and deliveries in the region. The research carried out uses the quantitative, qualitative method, is descriptive simultaneously, and the data collection was performed through an online questionnaire. With the elaboration of this business plan, it was possible to structure the business, to know better the characteristics and consumption habits of the clients, to understand how the organization should act, it was identified that for the best use of the productive capacity it is necessary to work together with the e -commerce, and the financial analysis proved to be favorable and positive, with profit from the first month of sales, evidencing the viability of the business.pt_BR
dc.description.resumoO empreendedor precisa conhecer muito bem o seu negócio, e fazer um planejamento é de suma importância para construir o melhor caminho para alcançar o sucesso, a ferramenta ideal para auxiliá-lo nesta tarefa é o plano de negócio. Nesta perspectiva, o propósito deste estudo é verificar a viabilidade da abertura de uma loja de acessórios infantis no município de Chapecó- SC, através da elaboração de um plano de negócio. Cabe ressaltar, que o negócio já existe, informalmente, com vendas online e entregas na região. A pesquisa realizada usa o método quantitativo, qualitativo, é descritiva simultaneamente, e a coleta de dados foi realizada através de um questionário online. Com a elaboração deste plano de negócio, foi possível estruturar o negócio, conhecer melhor as características e hábitos de consumo dos clientes, entender como a organização deve atuar, foi identificado que para o melhor aproveitamento da capacidade produtiva é necessário trabalhar em conjunto com o ecommerce, e as análises financeiras se mostraram favoráveis e positivas, com lucro desde o primeiro mês de vendas, evidenciando a viabilidade do negócio.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by SUELEN SPINDOLA BILHAR (suelen.bilhar@gmail.com) on 2019-05-03T13:47:58Z No. of bitstreams: 1 MÜLLER.pdf: 3690215 bytes, checksum: cb34ec40289a468fd8d9b36e44e47971 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2019-05-06T17:37:40Z (GMT) No. of bitstreams: 1 MÜLLER.pdf: 3690215 bytes, checksum: cb34ec40289a468fd8d9b36e44e47971 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-05-06T17:37:40Z (GMT). No. of bitstreams: 1 MÜLLER.pdf: 3690215 bytes, checksum: cb34ec40289a468fd8d9b36e44e47971 (MD5) Previous issue date: 2018en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Chapecópt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEmpreendedorismopt_BR
dc.subjectPlanejamento estratégicopt_BR
dc.subjectComércio lojistapt_BR
dc.titlePlano de negócio para abertura de uma loja de acessórios infantis no município de Chapecó- SCpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
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