Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2841
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Cardoso, Janaína Gularte-
dc.creatorCibulski, Talita Aparecida-
dc.date2018-
dc.date.accessioned2019-05-09T17:00:01Z-
dc.date.available2019-
dc.date.available2019-05-09T17:00:01Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2841-
dc.description.abstractRelationship management and customer experience have become one of the main alliances of organizations facing the competitive market. More than just satisfying the customer, managing the experience of the same is essential to get your loyalty and ensure the survival of a company these days. Loyal customers become partners in the organization, so they become more likely to become totally loyal to it, buying their idea and brand in such a way that they replicate it by selling it to their friends and family through nominations. In this approach, the present work has the objective of developing a relationship management and customer experience management proposal in an insurance broker located in Chapecó / SC. For that, qualitative and exploratory methods, as well as quantitative and descriptive, were carried out through the technique of participant observation and questionnaires, in order to diagnose the marketing actions of relationship and experience of existing clients in the company. The result of the diagnosis demonstrated the company's real needs for relationship marketing. From this, action plans were developed with strategies aimed at managing the relationship and experience with the client in the organization, aiming to interfere in a positive way in this scenario and formalize the existing management practices in the company, through the implementation of software of CRM and the establishment of a sinister flow.pt_BR
dc.description.resumoA gestão de relacionamento e da experiência com o cliente tem se tornado uma das principais aliadas das organizações frente ao mercado competitivo. Mais do que apenas satisfazer o cliente, gerir a experiência do mesmo é essencial para obter a sua fidelização e garantir a sobrevivência de uma empresa nos dias atuais. Clientes fidelizados tornam-se parceiros da organização, e desse modo ficam mais suscetíveis a se tornarem totalmente leais a ela, comprando a sua ideia e marca de tal forma que a replicam, vendendo para os seus amigos e familiares, através de indicações. Nesse enfoque, o presente trabalho tem o objetivo de desenvolver uma proposta de gerenciamento do relacionamento e da experiência com o cliente, em uma corretora de seguros localizada em Chapecó/SC. Para tanto, utilizou-se métodos qualitativos e exploratórios, bem como quantitativos e descritivos, realizados por meio da técnica de observação participante e aplicação de questionários, com o intuito de diagnosticar as ações de marketing de relacionamento e experiência dos clientes existentes na empresa. O resultado do diagnóstico demonstrou as reais necessidades da empresa quanto ao marketing de relacionamento. A partir disso, foram desenvolvidos planos de ação com estratégias direcionadas a gestão do relacionamento e da experiência com o cliente na organização, visando interferir de modo positivo nesse cenário e formalizar as práticas de gestão já existentes na empresa, por meio da implantação de um software de CRM e do estabelecimento de um fluxo de sinistro.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by SUELEN SPINDOLA BILHAR (suelen.bilhar@gmail.com) on 2019-05-08T14:45:14Z No. of bitstreams: 1 CIBULSKI.pdf: 4494181 bytes, checksum: 29c1cc3e1a4143177f28ad6ceca65105 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2019-05-09T17:00:01Z (GMT) No. of bitstreams: 1 CIBULSKI.pdf: 4494181 bytes, checksum: 29c1cc3e1a4143177f28ad6ceca65105 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-05-09T17:00:01Z (GMT). No. of bitstreams: 1 CIBULSKI.pdf: 4494181 bytes, checksum: 29c1cc3e1a4143177f28ad6ceca65105 (MD5) Previous issue date: 2018en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Chapecópt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMarketing de relacionamentopt_BR
dc.subjectConsumidorpt_BR
dc.subjectVantagem competitivapt_BR
dc.titleGestão de relacionamento e experiência com o cliente: um estudo de caso aplicado na Salveseg Corretora de Seguros Ltda Mept_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Administração

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CIBULSKI.pdf4.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.