Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3368
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Bevilacqua, Fernando-
dc.creatorLabres, João Vitor Bruniera-
dc.date2019-
dc.date.accessioned2020-02-03T15:33:37Z-
dc.date.available2019-
dc.date.available2020-02-03T15:33:37Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3368-
dc.description.abstractAiming at the growth of the autonomous car and game industries, the feasibility analysis of an artificial intelligence algorithm plays a key role in the development of new games and cars. This paper analyzes the feasibility of using Deep Q-Learning using TORCS, an open source car racing simulator. Changing a reward function was tested during development and showed promising behavior for the start of training. For this, efficiency and learning tests are proposed. It was not possible to reach a complete controller using only Deep Q-Learning, so it was not feasible to use. A discussion is made about the results achieved and the proposed changes are compatible with models already used in other works.pt_BR
dc.description.resumoVisando o crescimento das indústrias de jogos e de carros autônomos, a análise de viabilidade de um algoritmo de inteligência artificial tem um papel fundamental para o desenvolvimento de novos jogos e carros. O presente trabalho analisa a viabilidade de utilização de Deep Q-Learning utilizando o TORCS, um simulador de corridas de carros de código aberto. A alteração de uma função de recompensa foi testada durante o desenvolvimento e apresentou um comportamento promissor para o início do treinamento. Para isso, são propostos testes de eficiência e aprendizado. Não foi possível chegar a um controlador completo, utilizando-se somente Deep Q-Learning, por tanto, não sendo viável a utilização. Uma discussão é feita sobre os resultados alcançados e as propostas de alterações são compatíveis com modelos já utilizado em outros trabalhos.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Suelen Spindola Bilhar (suelen.bilhar@uffs.edu.br) on 2019-12-20T12:18:34Z No. of bitstreams: 1 LABRES.pdf: 7447503 bytes, checksum: 86ef7effd73a370dbb5cc7782e2aa098 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2020-02-03T15:27:21Z (GMT) No. of bitstreams: 1 LABRES.pdf: 7447503 bytes, checksum: 86ef7effd73a370dbb5cc7782e2aa098 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2020-02-03T15:33:37Z (GMT). No. of bitstreams: 1 LABRES.pdf: 7447503 bytes, checksum: 86ef7effd73a370dbb5cc7782e2aa098 (MD5) Previous issue date: 2019en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Chapecópt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInteligência artificialpt_BR
dc.subjectAlgoritmospt_BR
dc.titleAnálise de viabilidade de utilização de deep q-learning para criação de um controlador no torcspt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Ciência da Computação
Ciência da Computação
Ciência da Computação
Ciência da Computação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LABRES.pdf7.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.