Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3368
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Bevilacqua, Fernando | - |
dc.creator | Labres, João Vitor Bruniera | - |
dc.date | 2019 | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-03T15:33:37Z | - |
dc.date.available | 2019 | - |
dc.date.available | 2020-02-03T15:33:37Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3368 | - |
dc.description.abstract | Aiming at the growth of the autonomous car and game industries, the feasibility analysis of an artificial intelligence algorithm plays a key role in the development of new games and cars. This paper analyzes the feasibility of using Deep Q-Learning using TORCS, an open source car racing simulator. Changing a reward function was tested during development and showed promising behavior for the start of training. For this, efficiency and learning tests are proposed. It was not possible to reach a complete controller using only Deep Q-Learning, so it was not feasible to use. A discussion is made about the results achieved and the proposed changes are compatible with models already used in other works. | pt_BR |
dc.description.resumo | Visando o crescimento das indústrias de jogos e de carros autônomos, a análise de viabilidade de um algoritmo de inteligência artificial tem um papel fundamental para o desenvolvimento de novos jogos e carros. O presente trabalho analisa a viabilidade de utilização de Deep Q-Learning utilizando o TORCS, um simulador de corridas de carros de código aberto. A alteração de uma função de recompensa foi testada durante o desenvolvimento e apresentou um comportamento promissor para o início do treinamento. Para isso, são propostos testes de eficiência e aprendizado. Não foi possível chegar a um controlador completo, utilizando-se somente Deep Q-Learning, por tanto, não sendo viável a utilização. Uma discussão é feita sobre os resultados alcançados e as propostas de alterações são compatíveis com modelos já utilizado em outros trabalhos. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Suelen Spindola Bilhar (suelen.bilhar@uffs.edu.br) on 2019-12-20T12:18:34Z No. of bitstreams: 1 LABRES.pdf: 7447503 bytes, checksum: 86ef7effd73a370dbb5cc7782e2aa098 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2020-02-03T15:27:21Z (GMT) No. of bitstreams: 1 LABRES.pdf: 7447503 bytes, checksum: 86ef7effd73a370dbb5cc7782e2aa098 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2020-02-03T15:33:37Z (GMT). No. of bitstreams: 1 LABRES.pdf: 7447503 bytes, checksum: 86ef7effd73a370dbb5cc7782e2aa098 (MD5) Previous issue date: 2019 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Fronteira Sul | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Chapecó | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFFS | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Inteligência artificial | pt_BR |
dc.subject | Algoritmos | pt_BR |
dc.title | Análise de viabilidade de utilização de deep q-learning para criação de um controlador no torcs | pt_BR |
dc.type | Monografia | pt_BR |
Appears in Collections: | Ciência da Computação Ciência da Computação Ciência da Computação Ciência da Computação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
LABRES.pdf | 7.27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.