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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Uhmann, Rosangela Ines Matos-
dc.contributor.referee1Uhmann, Silvana Matos-
dc.contributor.referee2Gullich, Roque Ismael da Costa-
dc.creatorPeixoto, Carine Correa-
dc.date2016-12-13-
dc.date.accessioned2017-06-19T14:08:48Z-
dc.date.available2017-06-14-
dc.date.available2017-06-19T14:08:48Z-
dc.date.issued2016-12-13-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/397-
dc.description.abstractThe present research is set to final project linked to the Biological Sciences degree from the Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS),Campus Cerro Largo, Rio Grande do Sul. The intention was to know and verify the teaching and assessment practices in the context of inclusive education, as well as didactic and pedagogical resources used in two schools. Teachers who work in them with students with disabilities in regular network and Specialized Educational Care room (ESA) in the town of Cerro Largo, which responded to a questionnaire and interview. Finally, reflect on the educational task is to understand the constant process of conscious action in teaching.What requires understanding the limitations, a lack of continuing training is suitable for working with students with disabilities, highlighting the process of learning and assess inclusive, in the understanding of the need to make use of different teaching strategies used in the process of teaching in inclusive education.pt_BR
dc.description.resumoA presente pesquisa está configurada como trabalho de conclusão de curso vinculado ao curso de Ciências Biológicas Licenciatura da Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS),Campus Cerro Largo, RS. A intenção foi conhecer e verificar as práticas de ensino e de avaliação no âmbito da educação inclusiva, bem como os recursos didáticos e pedagógicos utilizados em duas escolas. Professores que nelas trabalham junto aos alunos com deficiência na rede regular e na sala de Atendimento Educacional Especializado (AEE) na cidade de Cerro Largo, os quais responderam a um questionário e entrevista. Enfim, refletir sobre a tarefa educativa é entender o constante processo da ação consciente na docência. O que requer entender os limites, um é a falta de formação continuada adequada para trabalhar com alunos com deficiência, evidenciando o processo de aprender e avaliar de forma inclusiva, no entendimento da necessidade de fazer uso de diferentes estratégias de ensino utilizadas no processo de ensino na educação inclusiva.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Rafael Pinheiro de Almeida (rafael.almeida@uffs.edu.br) on 2017-06-14T17:15:33Z No. of bitstreams: 1 PEIXOTO.pdf: 329794 bytes, checksum: efae680dc3952573e03a6c01cc361dc9 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2017-06-19T14:08:48Z (GMT) No. of bitstreams: 1 PEIXOTO.pdf: 329794 bytes, checksum: efae680dc3952573e03a6c01cc361dc9 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-06-19T14:08:48Z (GMT). No. of bitstreams: 1 PEIXOTO.pdf: 329794 bytes, checksum: efae680dc3952573e03a6c01cc361dc9 (MD5) Previous issue date: 2016-12-13en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Cerro Largopt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação inclusivapt_BR
dc.subjectEducação especializadapt_BR
dc.subjectEducação especialpt_BR
dc.subjectEstratégias de ensinopt_BR
dc.subjectDidáticapt_BR
dc.subjectDocênciapt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.titleEducação inclusiva e as estratégias de ensino e de avaliaçãopt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
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