Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/5907
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Bölter, Serli Genz-
dc.contributor.referee1Botelho, Louise de Lira Roedel-
dc.contributor.referee2Nogueira, Sandra Vidal-
dc.creatorEhrhardt, Paula Ruanni-
dc.date2022-03-07-
dc.date.accessioned2022-10-17T14:31:51Z-
dc.date.available2022-
dc.date.available2022-10-17T14:31:51Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/5907-
dc.description.abstractAs far as the business field is concerned, also in the academic context, there is an emphasis on the discussion regarding the consequences of unfair competition. The theme of this paper is "A unfair competition in the context of organizations". Once one has an understanding of the subject and the ways in which unfair competition occurs, through its concept and the laws that ensure the rights of those who suffer from this practice, this paper is characterized by analyzing some cases in which companies face unfair competition, and the ways in which they prevent this unfair conduct and the consequences for those who use this practice. It is considered unfair competition any act that can result in negative consequences and risk to a company, these acts are most often intended to divert customers, leading to practices that lead to confusion through misuse of brand, name, logo and layout. The act of unfair competition is only configured when companies practice harmful acts characterized as undue. The present work is a bibliographic and documental research, with the objective of analyzing cases of this practice, and the way companies seek to defend themselves. The collection was carried out through scientific articles already published in relation to unfair competition. Documentary and bibliographic data on unfair competition and case studies on the subject were collected. The competition among companies must be carried out in a healthy way, that is, free competition must take place, where the players of the same market generate challenges among themselves, bringing positive advantages as consequences, and within the legal scope, unfair competition practices are forbidden and must be punished.pt_BR
dc.description.resumoNo que diz respeito ao âmbito empresarial, também no contexto acadêmico, há um destaque sobre a discussão em relação as consequências da concorrência desleal. Este trabalho tem como tema “A concorrência desleal no contexto das organizações”. A partir do momento em que se tem o entendimento sobre o assunto e as formas em que a concorrência desleal acontece, através do seu conceito e das leis que asseguram os direitos daqueles que sofrem com essa prática, este trabalho se caracteriza por analisar alguns casos em que empresas enfrentam a concorrência desleal, e as formas como as mesmas se previnem em relação a essa conduta desleal e as consequências para os que utilizam desta prática. É considerado concorrência desleal qualquer ato que possa resultar em consequências negativas e de risco para uma empresa, esses atos na maioria das vezes são com o intuito de desvio de clientela, levando a práticas que levam a confusão por meio do uso indevido de marca, nome, logotipo e layout. O ato de concorrência desleal só se configura quando as empresas praticam atos danosos e caracterizados como indevidos. O presente trabalho é uma pesquisa bibliográfica e documental, com o objetivo de analisar casos dessa prática, e a forma como as empresas buscaram para se defender, a coleta foi realizada através de artigos científicos já publicados em relação a concorrência desleal. Foram coletados os dados documentais e bibliográficos sobre concorrência desleal e estudos de casos sobre o assunto. A concorrência entre empresas deve ser realizada de forma saudável, ou seja, que aconteça a livre concorrência, onde os atuantes de um mesmo mercado gerem desafios entre si, trazendo como consequências vantagens positivas e dentro do âmbito legal, são vedadas e devem ser punidas as práticas de concorrência desleal.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Jane Lecardelli (jane.lecardelli@uffs.edu.br) on 2022-09-22T18:37:07Z No. of bitstreams: 1 EHRHARDT.pdf: 565930 bytes, checksum: b7174a5d97e1be9105ea3d26d8039adb (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2022-10-17T14:31:51Z (GMT) No. of bitstreams: 1 EHRHARDT.pdf: 565930 bytes, checksum: b7174a5d97e1be9105ea3d26d8039adb (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2022-10-17T14:31:51Z (GMT). No. of bitstreams: 1 EHRHARDT.pdf: 565930 bytes, checksum: b7174a5d97e1be9105ea3d26d8039adb (MD5) Previous issue date: 2022en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Cerro Largopt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectConcorrênciapt_BR
dc.subjectConcorrência deslealpt_BR
dc.subjectConsumidorpt_BR
dc.subjectEmpresaspt_BR
dc.titleA concorrência desleal no contexto das organizaçõespt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Administração

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EHRHARDT.pdf552.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.