Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/6478
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Tosta, Humberto Tonani-
dc.contributor.referee1Labes, Emerson Moises-
dc.contributor.referee2Mocellin, Ronei Arno-
dc.creatorBaggio, Eloisa Caroline-
dc.date2023-02-28-
dc.date.accessioned2023-04-13T13:27:27Z-
dc.date.available2023-03-30-
dc.date.available2023-04-13T13:27:27Z-
dc.date.issued2023-02-28-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/6478-
dc.description.abstractEntrepreneurship is a topic that has been gaining emphasis nowadays, as it is closely related to the economic and social development of society. Through entrepreneurship it is possible to envision a range of opportunities. Knowledge is the basis of it, since to become an entrepreneur you need a favorable environment, consistent behavior, characteristics capable of forming an entrepreneurial profile and the constant search for qualification to succeed in practice. In this context, educational institutions in general play a fundamental role in the training of these professionals, through the administration course it is possible to acquire knowledge that enables and motivates entrepreneurial practice. The main objective of the present work is to analyze the entrepreneurial profile of the academics of the administration course of the Federal University of Fronteira Sul (UFFS), with the purpose of demonstrating the characteristics of the academics, as well as the contributions of the course for their development as entrepreneurs. For the preparation of this study, a qualitative and quantitative approach was used, through bibliographical and field research, of a descriptive nature, aiming at the collection of data and treatment in an adequate way, as well as the description of the results obtained in a clearer and more objective as possible. The research was carried out at the Federal University of Fronteira Sul (UFFS), and the subjects were management academics of the morning and night shifts, graduating in 2022/2. Through this research, it was possible to identify that academics have an entrepreneurial profile, with relevant characteristics for a professional development of excellence, but it was also revealed that some characteristics can be worked on to improve this profile through the search for continuous knowledge.pt_BR
dc.description.resumoO empreendedorismo é um tema que vem ganhando ênfase na atualidade, pois está intimamente relacionado ao desenvolvimento econômico e social da sociedade. Através do empreendedorismo é possível vislumbrar um leque de oportunidades. O conhecimento é a base do mesmo, visto que para se tornar um empreendedor é necessário um ambiente propício, comportamento condizente, características capazes de formar um perfil empreendedor e a busca constante por qualificação para obter sucesso na prática. Nesse contexto, as instituições de ensino de modo geral possuem um papel fundamental na formação desses profissionais, através do curso de administração é possível adquirir conhecimentos que possibilitam e motivam a prática empreendedora. O objetivo principal do presente trabalho é analisar o perfil empreendedor dos acadêmicos do curso de administração da Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS), com o propósito de demonstrar as características dos acadêmicos, bem como as contribuições do curso para o desenvolvimento deles como empreendedores. Para elaboração deste estudo, utilizouse uma abordagem qualitativa e quantitativa, por meio de pesquisas bibliográficas e de campo, de caráter descritivo, visando a coleta de dados e tratamento de forma adequada, bem como a descrição dos resultados obtidos da forma mais clara e objetiva possível. A pesquisa foi realizada na Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS), e os sujeitos foram os acadêmicos de administração dos turnos matutino e noturno, formandos de 2022/2. Através dessa pesquisa, foi possível identificar que os acadêmicos possuem um perfil empreendedor, com características relevantes para um desenvolvimento profissional de excelência, mas revelouse também que algumas características podem ser trabalhadas para o aprimoramento desse perfil por meio da busca do conhecimento contínuo.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Biblioteca Chapeco (biblio.ch@uffs.edu.br) on 2023-03-30T10:54:11Z No. of bitstreams: 1 BAGGIO.pdf: 2501633 bytes, checksum: 107250904595d9ac032ca8f93b10703e (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2023-04-13T13:27:27Z (GMT) No. of bitstreams: 1 BAGGIO.pdf: 2501633 bytes, checksum: 107250904595d9ac032ca8f93b10703e (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2023-04-13T13:27:27Z (GMT). No. of bitstreams: 1 BAGGIO.pdf: 2501633 bytes, checksum: 107250904595d9ac032ca8f93b10703e (MD5) Previous issue date: 2023-02-28en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Chapecópt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEmpreendedorismopt_BR
dc.subjectAdministraçãopt_BR
dc.subjectEnsino superiorpt_BR
dc.subjectEmpreendedorpt_BR
dc.titleO perfil empreendedor dos acadêmicos formandos 2022/2 do curso de Administração da Universidade Federal da Fronteira Sul - UFFSpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Administração

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BAGGIO.pdf2.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.