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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Grezzana, José Francisco-
dc.creatorRhoden, Katiane-
dc.date2014-
dc.date.accessioned2023-11-23T17:16:20Z-
dc.date.available2023-11-23T17:16:20Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7189-
dc.description.abstractThis work seeks to demonstrate, through documentary research, the complexity of the pedagogical work of Escola do Campo in developing a Full-Time Education project that encompasses the implementation of Full-Time Education at Escola Rural Municipal Sede Dom Carlos, regarding space, structure, subsidies, materials, specialized professionals. Full-time Education is a new subject that is emerging and many professionals still do not know about it, but as the days go by they acquire knowledge about it. In Rural Education it is even more unknown, as the difficulties of its implementation are even greater than in urban schools, as children wake up early to catch school transport and consequently there is teacher turnover from one year to the next. Conceptions about Rural Education, Countryside Education and Full-Time Education are revisited. Finally, the presentation of the analysis of the data resulting from the study.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho procura demonstrar através da pesquisa documental a complexidade do trabalho pedagógico da Escola do Campo em desenvolver um projeto de Educação de Tempo Integral que contemple a implantação da Educação de Tempo Integral na Escola Rural Municipal Sede Dom Carlos, relativo há espaço, estrutura, subsidios, materiais, profissionais especializados. A Educação de Tempo Integral é um assunto novo que está surgindo e muitos profissionais ainda não a conhecem mais com o passar dos dias vão adquirindo conhecimento sobre a mesma. Na Educação do Campo ela é ainda mais desconhecida, pois as dificuldades da sua implantação são ainda maiores do que nas escolas urbanas, pois as crianças acordam cedo para apanhar o transporte escolar e consequentemente ocorre rotatividade de professores de um ano para o outro. Retoma-se concepções sobre a Educação Rural, Educação do Campo e Educação de Tempo Integral. Por último, a apresentação da análise dos dados resultantes do estudo.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Suelen Spindola Bilhar (suelen.bilhar@uffs.edu.br) on 2023-10-25T16:21:51Z No. of bitstreams: 1 RHODEN.pdf: 58886228 bytes, checksum: 8fb656802ae0939371452acf62a15278 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2023-11-23T17:16:20Z (GMT) No. of bitstreams: 1 RHODEN.pdf: 58886228 bytes, checksum: 8fb656802ae0939371452acf62a15278 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2023-11-23T17:16:20Z (GMT). No. of bitstreams: 1 RHODEN.pdf: 58886228 bytes, checksum: 8fb656802ae0939371452acf62a15278 (MD5) Previous issue date: 2014en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Laranjeiras do Sulpt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Restritopt_BR
dc.subjectEducação integralpt_BR
dc.subjectEscola ruralpt_BR
dc.subjectEducação infantilpt_BR
dc.titleA educação de tempo integral e educação do campo na escola rural municipal sede Dom Carlospt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
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