Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7206
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Grezzana, José Francisco-
dc.creatorBom, Silvania-
dc.date2014-
dc.date.accessioned2023-11-23T18:33:22Z-
dc.date.available2023-11-23T18:33:22Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7206-
dc.description.abstractPhysical Education, and justifying its presence in higher education, seeks to demonstrate that it is an academic discipline, guaranteeing its place within the university. As time went by, the university began to worry about preserving its name, as it was not uncommon for some events at the time to lack the discipline and respect necessary to maintain order among participants. As a result, the image of the university that gave its name to the team suffered the consequences of these events in society. Thus, to maintain control of sports programs, universities began to hire coaches permanently. The general objective of this study is to analyze the contribution of health promotion programs in encouraging the practice of physical activity.pt_BR
dc.description.resumoA Educação Física e justificar sua presença no ensino superior, procura demonstrar que ela é uma disciplina acadêmica, garantindo-lhe lugar dentro da universidade. Com o passar do tempo, a universidade começou a se preocupar com a preservação de seu nome, pois não era raro que em alguns eventos da época faltassem a disciplina e o respeito necessários para a manutenção da ordem entre os participantes. Com isso, a imagem da universidade que cedia seu nome para a equipe, sofria as conseqüências desses acontecimentos perante a sociedade. Assim, para manter o controle dos programas esportivos, as universidades passaram a contratar os treinadores em caráter definitivo. O objetivo geral deste estudo consiste em analisar a contribuição dos programas de promoção de saúde no incentivo à prática de atividade física.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Suelen Spindola Bilhar (suelen.bilhar@uffs.edu.br) on 2023-11-03T19:15:17Z No. of bitstreams: 1 BOM.pdf: 22464064 bytes, checksum: e1c8a5fd6cd2d27dfb56421d782b3ca5 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2023-11-23T18:33:22Z (GMT) No. of bitstreams: 1 BOM.pdf: 22464064 bytes, checksum: e1c8a5fd6cd2d27dfb56421d782b3ca5 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2023-11-23T18:33:22Z (GMT). No. of bitstreams: 1 BOM.pdf: 22464064 bytes, checksum: e1c8a5fd6cd2d27dfb56421d782b3ca5 (MD5) Previous issue date: 2014en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Laranjeiras do Sulpt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Restritopt_BR
dc.subjectEducação integralpt_BR
dc.subjectEducação físicapt_BR
dc.subjectPromoção da saúdept_BR
dc.titleA educação física: suas abordagens críticas na escola de tempo integralpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Especialização em Educação Integral

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BOM.pdf21.94 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.