Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7302Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.advisor1 | Krug, Marcelo Jacó | - |
| dc.contributor.advisor-co1 | Barros, Fernando Hélio Tavares de | - |
| dc.contributor.referee1 | Machado, Lucas Loff | - |
| dc.contributor.referee2 | Souza, Antônio Carlos Santana de | - |
| dc.creator | Góis, Jéssica Caroline de | - |
| dc.date | 2023-12-20 | - |
| dc.date.accessioned | 2024-02-09T14:51:29Z | - |
| dc.date.available | 2024-02-09 | - |
| dc.date.available | 2024-02-09T14:51:29Z | - |
| dc.date.issued | 2023-12-20 | - |
| dc.identifier.uri | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7302 | - |
| dc.description.abstract | This research involves a case-control study, of a qualitative nature, whose general objective is to generate reflections on typical and dyslexic phonological processing, and to verify whether the RPG role-playing game "dragon friend" (Rebelo; Junges, 2020) as intervention strategy can contribute to improving reading skills in children with dyslexia and German-Brazilian children. | pt_BR |
| dc.description.resumo | Esta pesquisa envolve um estudo de caso-controle, de caráter qualitativo, cujo objetivo geral é gerar reflexões sobre o processamento fonológico típico e disléxico, e verificar se o jogo de role-playing RPG "amigo dragão" (Rebelo; Junges, 2020) como estratégia de intervenção pode contribuir para o aprimoramento das habilidades de leitura em crianças com dislexia e crianças teuto-brasileiros. | pt_BR |
| dc.description.provenance | Submitted by Biblioteca Chapeco (biblio.ch@uffs.edu.br) on 2024-02-09T10:54:26Z No. of bitstreams: 1 Góis.pdf: 43885941 bytes, checksum: 6c46020c5e8c511cf528c7f59785338b (MD5) | en |
| dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2024-02-09T14:51:29Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Góis.pdf: 43885941 bytes, checksum: 6c46020c5e8c511cf528c7f59785338b (MD5) | en |
| dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2024-02-09T14:51:29Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Góis.pdf: 43885941 bytes, checksum: 6c46020c5e8c511cf528c7f59785338b (MD5) Previous issue date: 2023-12-20 | en |
| dc.language | por | pt_BR |
| dc.publisher | Universidade Federal da Fronteira Sul | pt_BR |
| dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
| dc.publisher.department | Campus Chapecó | pt_BR |
| dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos | pt_BR |
| dc.publisher.initials | UFFS | pt_BR |
| dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
| dc.subject | Dislexia | pt_BR |
| dc.subject | Role-playing game (RPG) | pt_BR |
| dc.subject | Fonologia | pt_BR |
| dc.subject | Crianças | pt_BR |
| dc.subject | Transtorno de aprendizagem | pt_BR |
| dc.title | RPG solo como intervenção linguística: hipótese para o aprimoramento da leitura em crianças disléxicas e teuto-brasileiras-um estudo de caso- controle | pt_BR |
| dc.type | Dissertação | pt_BR |
| dc.level | Mestrado | pt_BR |
| Appears in Collections: | Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos | |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.