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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Petry, Oto João-
dc.creatorLudvig, Daniele Cristine-
dc.date2017-07-14-
dc.date.accessioned2017-10-09T18:40:28Z-
dc.date.available2017-10-09-
dc.date.available2017-10-09T18:40:28Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1276-
dc.description.abstractThe Basic Education in the current context has several attributes which permits the entry to new and effective work methodologies and one of them is the training course focused on Full-time Training. Bearing in mind that it is considered a starting point for the implementation of Full-time Education, this training path becomes very sought after the current assumption of educational activities in Brazil. In this way, the Curricular Proposal of Santa Catarina intends to guide such activities in the state, and in its last version, it contemplates this training course with emphasis in the areas of knowledge.These areas encompass the development of activities in an integrated way with each other, overcoming the methodological stage in the schools until then, where the work with the areas of knowledge occurs through isolated subjetcs. In this way, textual production in the written modality is essential, since it allows the construction of meanings, making the integration of several perceptions possible.The present text brings as object of study the written production in the assumptions of full-time training covered by the Curricular Proposal of Santa Catarina (2014), having as objective to identify the form and the moment in which both are in a certain context.To this end, it is a matter of collating as a research methodology, since it allows to locate Bakhtin's conceptions of written production (2006 and 2011) and Geraldi (2011) within the assumptions of the Curricular Proposal of Santa Catarina (2014), establishing relations between both, the construction of a methodology which allows the elaboration of activities in order to contemplate these perceptions.pt_BR
dc.description.resumoA Educação Básica no contexto atual dispõe de diversos atributos que possibilitam a entrada para novas e eficazes metodologias de trabalho, sendo uma delas, o percurso formativo voltado para a Formação Integral. E, tendo em vista que a mesma é considerada ponto de partida para a efetivação da Educação Integral, tal percurso formativo torna-se muito almejado nos pressupostos atuais das atividades educacionais no Brasil. Nesse sentido, a Proposta Curricular de Santa Catarina tem o intuito de nortear tais atividades no estado, e em sua última versão contempla este percurso formativo com ênfase nas áreas do conhecimento. Estas áreas abarcam o desenvolvimento de atividades de forma integrada umas com as outras, superando o etapismo metodológico presente nas escolas até então, onde o trabalho com as áreas do conhecimento se dá por meio de disciplinas isoladas. Nesse sentido, a produção textual na modalidade escrita é fundamental, pois permite a construção de sentidos, tornando possível a integração de diversas percepções. O presente texto traz como objeto de estudo a produção escrita nos pressupostos de formação integral abarcados pela Proposta Curricular de Santa Catarina (2014), tendo como objetivo identificar a forma e o momento em que ambas se encontram em um determinado contexto. Para tal, o cotejamento concerne enquanto metodologia de pesquisa, pois permite localizar as concepções de produção escrita de Bakhtin (2006 e 2011) e Geraldi (2011) no interior dos pressupostos da Proposta Curricular de Santa Catarina (2014), estabelecendo relações entre ambas para a construção de uma metodologia que permita a elaboração de atividades de forma a contemplar tais percepções.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Jeferson Rodrigues de Lima (jeferson.lima@uffs.edu.br) on 2017-10-09T18:36:22Z No. of bitstreams: 1 LUDVIG.pdf: 600078 bytes, checksum: b42bceed052efbac47c313360165d088 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2017-10-09T18:40:28Z (GMT) No. of bitstreams: 1 LUDVIG.pdf: 600078 bytes, checksum: b42bceed052efbac47c313360165d088 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-10-09T18:40:28Z (GMT). No. of bitstreams: 1 LUDVIG.pdf: 600078 bytes, checksum: b42bceed052efbac47c313360165d088 (MD5) Previous issue date: 2017en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Chapecó-
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação integralpt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectEnsino e aprendizagempt_BR
dc.subjectEducação escolar básicapt_BR
dc.titleUm olhar para a proposta curricular de Santa Catarina (2014): a produção escrita e a formação integral enquanto construção de sentidospt_BR
dc.typeArtigo Cientificopt_BR
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