Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1468
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Silva, Mara Cristina Fortuna da | - |
dc.creator | Grando, Fernanda | - |
dc.creator | Santos, Francieli Ribeiro dos | - |
dc.date | 2017-07-14 | - |
dc.date.accessioned | 2017-10-11T17:55:36Z | - |
dc.date.available | 2017-10-10 | - |
dc.date.available | 2017-10-11T17:55:36Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1468 | - |
dc.description.abstract | The article aims to analyze and discuss studies on the effectiveness of an inclusive classroom in regular education with effective learning conditions and development of the potential of students with disabilities. It addresses the inclusion of students with disabilities in regular education as well as what is important in the process of implementing inclusive classrooms. The research is based on the study of some authors such as Dutra (2008), Montoan (2015) and Fávero (2004) and also laws, to be highlighted LDB 9393/9, Civil Code and Constitution of the Federative Republic of Brazil (1988 ); Decrees such as No. 3,298 of 1999; Conferences; Declarations such as the Declaration of Salamanca (1994) and the World Declaration of Education for All (1990); Conventions such as the Convention on the Rights of Persons with Disabilities (2008) and the Convention of Guatemala (2001) and institutions dealing with the theme mentioned here, among other references that are present throughout the study. Everything indicates that the inclusion of students with disabilities in the regular classes of education implies in having the definition of what is the inclusion from the educational policies and to analyze if there is inclusion of students with disabilities from the perspective of authors who research this subject; To discuss initial and continuing teacher education, as a guarantee of access to the teaching-learning process of students with disabilities; And to know about research related to a quality education regarding the diversities in regular education. Thus, it is concluded that the inclusion in regular rooms of these students is fundamental in knowing and recognizing the quality of the education offered in schools, so that it is necessary to study the elements that trigger discussions on this theme and what perspectives are envisaged By those who seek to allow an effective formation of the human being. | pt_BR |
dc.description.resumo | O artigo tem como objetivo analisar e discutir estudos sobre a efetivação de práticas inclusivas no ensino regular, com condições efetivas de aprendizagens e desenvolvimento das potencialidades dos educandos com deficiência. Aborda a inclusão dos educandos com deficiência no ensino regular bem como, o que se faz importante no processo de efetivação de práticas inclusivas. A pesquisa pauta-se em um estudo bibliográfico e da legislação. Pela análise é possível concluir que a efetivação da inclusão de educandos com deficiência nas classes regulares de ensino implica em haver a definição do que é a inclusão a partir das políticas educacionais e analisar se há inclusão dos educandos com deficiência na perspectiva de autores que pesquisam esta temática; em discutir a formação inicial e continuada dos professores, como garantia de acesso ao processo de ensino-aprendizagem dos educandos com deficiência; e conhecer sobre pesquisas relacionadas a uma educação de qualidade em respeito à diversidade no ensino regular. Assim, conclui-se que a inclusão em salas regulares destes educandos é fundamental no ato de conhecer e reconhecer a qualidade do ensino ofertado nas escolas, para tanto se fazendo necessário estudar quais os elementos que desencadeiam discussões voltadas a este tema e quais as perspectivas vislumbradas por quem busca permitir uma formação efetiva do ser humano. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Jeferson Rodrigues de Lima (jeferson.lima@uffs.edu.br) on 2017-10-10T19:18:47Z No. of bitstreams: 1 GRANDO e SANTOS.pdf: 1028965 bytes, checksum: 31228332620a651d8b4c29bde0b449b6 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2017-10-11T17:55:36Z (GMT) No. of bitstreams: 1 GRANDO e SANTOS.pdf: 1028965 bytes, checksum: 31228332620a651d8b4c29bde0b449b6 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2017-10-11T17:55:36Z (GMT). No. of bitstreams: 1 GRANDO e SANTOS.pdf: 1028965 bytes, checksum: 31228332620a651d8b4c29bde0b449b6 (MD5) Previous issue date: 2017 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Fronteira Sul | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Chapecó | - |
dc.publisher.initials | UFFS | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Inclusão escolar | pt_BR |
dc.subject | Análise de dados | pt_BR |
dc.subject | Ensino e aprendizagem | pt_BR |
dc.title | Os desafios encontrados pelos professores na efetivação de uma sala de aula inclusiva no ensino regular | pt_BR |
dc.type | Artigo Cientifico | pt_BR |
Aparece en las colecciones: | Pedagogia |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
GRANDO e SANTOS.pdf | 1 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.