Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1663
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Trombetta, Derlan | - |
dc.creator | May, Daiane Regina | - |
dc.date | 2016-06-28 | - |
dc.date.accessioned | 2017-12-15T13:57:54Z | - |
dc.date.available | 2017-12-13 | - |
dc.date.available | 2017-12-15T13:57:54Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1663 | - |
dc.description.abstract | This article has the aim of reflecting about the importance of a democratic educational management model to the teaching and learning process in the guarantee of education quality. Therefore, it is necessary to understand about the conception of quality in the educational sphere and which ways the planning of de Pedagogic Political Project can help meet these concepts. It is intended with this study to clear the democratic educational management model as one of the possible ways to guarantee the education quality. The methodology used was a bibliographic research in articles which consider the theme about democratic management and teaching quality, and also authors like Libâneo (2004, 2013), Paro (1996, 1998, 2011) e Frigotto (2010, 2012). Although, the studies emphasize the importance of the democratic management to the teaching quality, there is also the necessity of the school deepening the discussion about the subject to achieve an effective democratic management, fundamental condition to the improvement of the quality in the school teaching and learning process. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este artigo tem como objetivo refletir sobre importância do modelo de gestão escolar democrática para o processo de ensino e aprendizagem na garantia da qualidade da educação. Para tanto, é necessário entender sobre a concepção de qualidade no âmbito educacional e de que formas o planejamento do Projeto Político Pedagógico pode contribuir para atender a esses conceitos. Pretende-se com esse estudo, afirmar o modelo de gestão escolar democrática como um dos possíveis caminhos para garantir a qualidade da educação. A metodologia utilizada foi uma pesquisa bibliográfica in artigos que tratam de temas sobre gestão democrática e qualidade de ensino, e autores como Libâneo (2004, 2013), Paro (1996, 1998, 2011) e Frigotto (2010, 2012). Embora os estudos enfatizam a importância da gestão democrática para a qualidade do ensino, ainda existe uma necessidade da escola aprofundar a discussão sobre o tema para alcançar uma efetiva gestão democrática, condição fundamental para a melhoria da qualidade no processo de ensino e aprendizagem escolar. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Jeferson Rodrigues de Lima (jeferson.lima@uffs.edu.br) on 2017-12-13T16:27:37Z No. of bitstreams: 1 MAY.pdf: 193386 bytes, checksum: 588800de5546c6defaaf522b1fd17680 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2017-12-15T13:57:54Z (GMT) No. of bitstreams: 1 MAY.pdf: 193386 bytes, checksum: 588800de5546c6defaaf522b1fd17680 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2017-12-15T13:57:54Z (GMT). No. of bitstreams: 1 MAY.pdf: 193386 bytes, checksum: 588800de5546c6defaaf522b1fd17680 (MD5) Previous issue date: 2016 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Fronteira Sul | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Chapecó | - |
dc.publisher.initials | UFFS | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Ensino e aprendizagem | pt_BR |
dc.subject | Planejamento educacional | pt_BR |
dc.subject | Qualidade | pt_BR |
dc.subject | Administração da educação | pt_BR |
dc.title | A importância da gestão democrática para a melhoria da qualidade do processo de ensino e aprendizagem escolar | pt_BR |
dc.type | Artigo Cientifico | pt_BR |
Appears in Collections: | Pedagogia |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.