Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2777
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Tosta, Humberto Tonani-
dc.creatorChiarello, Fabiana Lúcia-
dc.date2018-
dc.date.accessioned2019-04-17T13:11:08Z-
dc.date.available2019-
dc.date.available2019-04-17T13:11:08Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2777-
dc.description.abstractStrategic planning is fundamental for any company, constituting an important instrument in decision making procedures through appropriate actions according to reality of the external environment and the internal factors of the organization. Thus, this work aimed to develop a proposal of strategic planning for the company “Imperial Móveis”, a microenterprise of the production of planned furniture located in São Carlos, Santa Catarina State, Brazil. The study is identified in terms of its approach as qualitative and, according to their objectives it is characterized as applied and descriptive. On the other hand, it is classified, in relation to their data collection procedures, in a case study conducted in a field survey. Data collection was done by means of semi-structured interview with the general manager, administrative manager and the administrative assistant of the company. Moreover, it was also conducted interviews company's clients. The results indicate a strategic aspect of maintenance, considering that the company is included in an environment of many opportunities; however, it contains several fragilities that hinder the use of these opportunities. In light of this context, strategies were stablished and formalized through 5W2H to improving internal procedures and taking advantage of opportunities formed by the external environment in order to provide the manager with measures and instructions to support the growth of the company.pt_BR
dc.description.resumoO planejamento estratégico é fundamental para qualquer empresa, sendo um instrumento importante para a tomada de decisão por meio de ações adequadas com a realidade do ambiente externo e os fatores internos da organização. Desta maneira, este trabalho teve como objetivo desenvolver uma proposta de planejamento estratégico para a empresa Imperial Móveis, uma microempresa fabricante de móveis planejados, localizada no munícipio de São Carlos/SC. O estudo está identificado quanto a sua abordagem como qualitativo e caracteriza-se, conforme seus objetivos, como aplicado e descrito. Por sua vez, classifica-se, em relação aos seus procedimentos de coleta de dados, como um estudo de caso e de uma pesquisa de campo. A coleta de dados foi realizada por meio de entrevista semiestruturada e com o diretor geral, diretor administrativo e auxiliar administrativo e também foi realizado uma entrevista com os clientes da empresa. Os resultados indicam um aspecto estratégico de manutenção, considerando que a empresa está incluída num ambiente de muitas oportunidades, porém, contém várias fragilidades que atrapalham o aproveitamento dessas oportunidades. Diante disso, foram estabelecidas estratégias e formalizadas por meio do 5W2H, com vistas a melhorar os procedimentos internos e aproveitar as oportunidades formadas pelo ambiente externo, de modo a propiciar o gestor nas medidas e instruções para apoiar o crescimento da empresa.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by SUELEN SPINDOLA BILHAR (suelen.bilhar@gmail.com) on 2019-04-17T13:06:52Z No. of bitstreams: 1 CHIARELLO.pdf: 1235959 bytes, checksum: a3ee4bd4e10f646b90573fc8e792932d (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2019-04-17T13:11:08Z (GMT) No. of bitstreams: 1 CHIARELLO.pdf: 1235959 bytes, checksum: a3ee4bd4e10f646b90573fc8e792932d (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-04-17T13:11:08Z (GMT). No. of bitstreams: 1 CHIARELLO.pdf: 1235959 bytes, checksum: a3ee4bd4e10f646b90573fc8e792932d (MD5) Previous issue date: 2018en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Chapecópt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPlanejamento estratégicopt_BR
dc.subjectMicroempresaspt_BR
dc.titleProposta de planejamento estratégico para a empresa Imperial Móveis LTDA da cidade de São Carlos – SCpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Administração

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CHIARELLO.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.