Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3028
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Fernandes, Denise Medianeira Mariotti-
dc.contributor.referee1Wuerges, Artur Filipe Ewald-
dc.contributor.referee2Betemps, Débora Leitzke-
dc.creatorBrand, Mariéli Reuse-
dc.date2019-06-24-
dc.date.accessioned2019-07-23T19:54:29Z-
dc.date.available2019-
dc.date.available2019-07-23T19:54:29Z-
dc.date.issued2019-06-24-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3028-
dc.description.abstractCustomer satisfaction is the individual assessment of the products and / or services offered by a company. This study refers to public procurement practices: expectations and perceptions of the public agencies that buy in the company Ferragens Thomas in São Paulo das Missões-RS, aiming to observe the expectations and perceptions that public agencies have about Ferragens Thomas. To reach the research problems, expectations and perceptions of the managers of public agencies that buy from the company Ferragens Thomas were identified. To achieve this, we chose a descriptive and quantitative approach. It should be noted that the data collection was done through an online questionnaire, which was answered by the purchasing department in eight public agencies that buy through a bidding at Thomas Ferragens. In order to analyze the data, graphs and tables were used, in which it was possible to identify the points that managers of public agencies were satisfied with and in dissatisfied points as well.pt_BR
dc.description.resumoA satisfação do cliente é a avaliação individual sobre os produtos e/ou serviços oferecidos por uma empresa. O presente estudo refere-se às práticas nas compras públicas: expectativas e percepções dos órgãos públicos que compram na empresa Ferragens Thomas do município de São Paulo das Missões-RS, o qual teve por finalidade observar as expectativas e percepções que os órgãos públicos tem sobre a Ferragens Thomas. Para solucionar o problema de pesquisa, idealizou-se alcançar o seguinte objetivo: Identificar as expectativas e percepções dos gestores de órgãos públicos que compram da empresa Ferragens Thomas, na cidade de São Paulo das Missões/RS. Para atingi-lo optou-se por uma pesquisa de caráter descritivo, e de abordagem quantitativa. Destaca-se que a coleta de dados deu-se por um questionário online, que foi respondido por responsáveis pelo setor de compras de oito órgãos públicos que compram por meio de licitação na Ferragens Thomas. Para a análise dos dados, fez-se o uso de tabelas e gráficos, onde foi possível identificar pontos em que os gestores de órgãos públicos se mostraram satisfeitos e em outros pontos insatisfeitos.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Rafael Pinheiro de Almeida (rafael.almeida@uffs.edu.br) on 2019-07-22T13:24:49Z No. of bitstreams: 1 BRAND.pdf: 1032223 bytes, checksum: 9a8ed9b1ecb4fe37dd50284b07797342 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2019-07-23T19:54:29Z (GMT) No. of bitstreams: 1 BRAND.pdf: 1032223 bytes, checksum: 9a8ed9b1ecb4fe37dd50284b07797342 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-07-23T19:54:29Z (GMT). No. of bitstreams: 1 BRAND.pdf: 1032223 bytes, checksum: 9a8ed9b1ecb4fe37dd50284b07797342 (MD5) Previous issue date: 2019-06-24en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Cerro Largopt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTomada de preçospt_BR
dc.subjectAdministração públicapt_BR
dc.subjectSão Paulo das Missõespt_BR
dc.subjectLicitaçãopt_BR
dc.titlePráticas nas compras públicas: expectativas e percepções dos órgãos públicos que compram da empresa Ferragens Thomas do Município de São Paulo das Missões - RSpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:TCC Administração

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BRAND.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.