Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3172
Type: Monografia
Title: O Estado em construção: a concepção de Brasil nos debates da Assembleia Constituinte de 1823
Author: Both, Felipe Alfredo
First advisor: Paula, Débora Clasen de
metadata.dc.contributor.referee1: Gritti, Isabel Rosa
metadata.dc.contributor.referee2: Severo, Gerson Luis Egas
Resume: O presente trabalho pretende analisar as discussões parlamentares do Projeto de Constituição para o Império do Brasil em 1823. A implantação das Cortes Gerais e Extraordinárias da Nação Portuguesa e o seu intuito de retomar a hegemonia política e econômica de Portugal ocasionou a convocação do Congresso Constituinte no Brasil para elaborar uma constituição para o país. Baseado nas fontes produzidas pela Assembleia, buscou-se analisar as discussões do Projeto de Constituição, em especial os artigos que foram mais debatidos e que tratam dos cidadãos brasileiros, do juízo dos jurados e da liberdade religiosa.
Abstract: The present work intends to analyze the parliamentary discussions of the Draft Constitution for the Empire of Brazil in 1823. The implantation of the General and Extraordinary Courts of the Portuguese Nation and its intention to retake the political and economic hegemony of Portugal caused the convening of the Constituent Congress in the Brazil to prepare a constitution for the country. Based on the sources produced by the Assembly, it was sought to analyze the discussions of the Draft Constitution, especially the articles that were most debated and that deal with Brazilian citizens, jurors and religious freedom.
Keywords: Constituição
Assembleia Constituinte de 1823
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal da Fronteira Sul
Acronym of the institution: UFFS
College, Institute or Department: Campus Erechim
Type of Access: Acesso Aberto
URI: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3172
Issue Date: 2019
Appears in Collections:História

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BOTH.pdf845.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.