Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3179
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Valério, Mairon Escorsi | - |
dc.contributor.referee1 | Gritti, Isabel Rosa | - |
dc.contributor.referee2 | Ribeiro Júnior, Halferd Carlos | - |
dc.contributor.referee3 | Trizoto, Henrique Antônio | - |
dc.creator | Cervinski, Grazieli Maria | - |
dc.date | 2019-07-12 | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-23T17:51:15Z | - |
dc.date.available | 2019-09-23T17:51:15Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3179 | - |
dc.description.abstract | It is not news of how important is the discipline of History in the formation of the citizen and in the formation of a critical and participative person before the society, nevertheless, one of the great challenges for the teacher in the present days and to make the matter become something interesting and increasingly stimulating, thus making the process of historical learning something enjoyable and enjoyable. Play education then emerges as a tool that provides a practical learning that runs away from the traditional lecture, making learning more motivating and interesting and more profitable for students and teachers. | pt_BR |
dc.description.resumo | Não é novidade do quão importante é a disciplina de História na formação do cidadão e na formação de uma pessoa crítica e participativa perante a sociedade, contudo, um dos grandes desafios para o professor nos dias atuais é fazer com que a matéria se torne algo interessante e cada vez mais estimulante, fazendo assim do processo de aprendizagem histórica, algo agradável e prazeroso. O ensino lúdico surge então como ferramenta que proporciona uma aprendizagem prática e que foge da tradicional aula expositiva, tornando assim a aprendizagem mais motivadora, interessante e mais proveitosa para alunos e professores. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Tania Ivani Rokohl (tania.rokohl@uffs.edu.br) on 2019-09-18T13:37:22Z No. of bitstreams: 1 CERVINSKI.pdf: 891844 bytes, checksum: 35b90122514d5bf83e01f2d3e2d6d99d (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2019-09-23T17:51:15Z (GMT) No. of bitstreams: 1 CERVINSKI.pdf: 891844 bytes, checksum: 35b90122514d5bf83e01f2d3e2d6d99d (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2019-09-23T17:51:15Z (GMT). No. of bitstreams: 1 CERVINSKI.pdf: 891844 bytes, checksum: 35b90122514d5bf83e01f2d3e2d6d99d (MD5) Previous issue date: 2019 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Fronteira Sul | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Erechim | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFFS | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | História | pt_BR |
dc.subject | Ensino | pt_BR |
dc.subject | Aprendizagem | pt_BR |
dc.title | A ludicidade no ensino de história | pt_BR |
dc.type | Monografia | pt_BR |
Appears in Collections: | História |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CERVINSKI.pdf | 870.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.