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dc.contributor.advisor1Tosta, Kelly Cristina Benetti Tonani-
dc.creatorSilva, Paulo Cesar Rodrigues da-
dc.date2019-
dc.date.accessioned2020-02-20T14:01:28Z-
dc.date.available2020-
dc.date.available2020-02-20T14:01:28Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/3587-
dc.description.abstractWe are currently living in a time where human capital is being highly valued. Companies that have invested in people have been able to differentiate themselves from their competitors. Given this scenario, this paper sought to verify how the Satisfaction and Commitment of Employees Company Elevators Atlas Schindler, seeking to make a relationship between these two behavioral bases, whether positive or not. In order to achieve the objectives of this study, a validated structured questionnaire was used as data collection instruments, which was constructed through the Satisfaction and Commitment Scale. The dimensions of Satisfaction with co-workers, leadership, promotions, nature of work and satisfaction with job stability were evaluated. Similarly scales were used to measure affective, normative and calculative impairment. Given the results, it was possible to evaluate job satisfaction and organizational commitment of workers. The results indicate that the relationship between satisfaction and commitment is positive, employees were satisfied and committed. This study fulfilled the proposed objectives and made it possible to identify which dimensions need managers' attention. Given this, it will be possible, through a targeted working with employees, as suggested, improve these indicators, which would raise the level of satisfaction and commitment. This monograph can also be used as a basis for future studies of the proposed themes, as well as organizational climate and motivation.pt_BR
dc.description.resumoAtualmente vivemos em um momento onde o capital humano está sendo muito valorizado. Empresas que tem investido em pessoas, tem conseguido se diferenciar perante suas concorrentes. Diante desse cenário, este trabalho buscou verificar como está a Satisfação e o Comprometimento dos Funcionário Empresa Elevadores Atlas Schindler, buscando fazer uma relação entre essas duas bases comportamentais, sendo ela positiva ou não. Para alcançar os objetivos desse estudo, foi utilizado como instrumentos de coleta de dados um questionário estruturado, validado, que foi construído através de Escala de Satisfação e Comprometimento. Foram avaliadas as dimensões de Satisfação com colegas de trabalho, chefia, promoções, natureza do trabalho e satisfação com estabilidade no emprego. Semelhantemente foi utilizado escalas para medir o comprometimento afetivo, normativo e calculativo. Diante dos resultados, foi possível avaliar a satisfação no trabalho e o comprometimento organizacional dos trabalhadores. Os resultados obtidos indicam que a relação entre satisfação e comprometimento é positiva, os funcionários se mostraram satisfeitos e comprometidos. O presente estudo cumpriu com os objetivos propostos e possibilitou identificar quais as dimensões que necessitam de atenção dos gestores. Diante disso, será possível, através de um trabalhando direcionado com os funcionários, conforme sugestões apresentadas, melhorar esses indicadores, o que elevaria o nível de satisfação e comprometimento. Essa monografia também pode ser utilizada como base para futuros estudos dos temas propostos, bem como de clima organizacional e motivação.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Suelen Spindola Bilhar (suelen.bilhar@uffs.edu.br) on 2020-02-17T17:26:38Z No. of bitstreams: 1 SILVA.pdf: 1124312 bytes, checksum: 7cfca17dd6efaabee548a0352056768a (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2020-02-20T14:01:28Z (GMT) No. of bitstreams: 1 SILVA.pdf: 1124312 bytes, checksum: 7cfca17dd6efaabee548a0352056768a (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2020-02-20T14:01:28Z (GMT). No. of bitstreams: 1 SILVA.pdf: 1124312 bytes, checksum: 7cfca17dd6efaabee548a0352056768a (MD5) Previous issue date: 2019en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Chapecópt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectSatisfação no trabalhopt_BR
dc.subjectRecursos humanospt_BR
dc.subjectComprometimentopt_BR
dc.titleSatisfação e comprometimento no trabalho na empresa elevadores Atlas Schindler LTDApt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
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