Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/4483
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Roani, Alcione Roberto-
dc.creatorAbranchuk, Sandro-
dc.date2021-
dc.date.accessioned2021-09-24T13:12:44Z-
dc.date.available2022-09-16-
dc.date.available2021-09-24T13:12:44Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/4483-
dc.description.abstractThe accelerated growth of digital commerce and its impacts on traditional sales are visible, intense and inevitable. With the pandemic caused by the new coronavirus (SARS-CoV-2) and the Ministry of Health's recommendation to avoid overcrowding, many people started shopping in supermarkets through the app. With this in mind, the objective of this study is to identify the preferences of users to create a price comparison application for supermarket products in the region of Erechim/RS. This research can be classified as applied, with a qualitative and quantitative approach, with a descriptive and explanatory objective. The procedures used to reach the data were the bibliographical research and the gathering of information about the subjects' perceptions. For this, we used as a method the application of a questionnaire from the Google Forms tool, with mixed questions. The survey showed that most participants prefer supermarket items to be separated by departments in the application, in addition to being able to observe the expiration date and origin of the product. Respondents also consider it important that sustainable attitudes are suggested by the app. It was also observed that most respondents consume products from the producer's fair, organic and vegan, expanding the possibilities for building an application that can be functional and meet customer preferences.pt_BR
dc.description.resumoO crescimento acelerado do comércio digital e seus impactos sobre as vendas tradicionais são visíveis, intensos e inevitáveis. Com a pandemia causada pelo novo coronavírus (SARS-CoV-2) e a recomendação do Ministério da Saúde de evitar aglomerações, muitas pessoas começaram a realizar compras de supermercado por meio de aplicativo. O objetivo deste estudo consiste na identificação das preferências dos usuários para criação de um aplicativo de comparação de preços de produtos de supermercados na região de Erechim/RS. A presente pesquisa pode ser classificada de natureza aplicada, de abordagem qualitativa e quantitativa, com objetivo descritivo e explicativo. Os procedimentos utilizados para o alcance dos dados foram a pesquisa bibliográfica e o levantamento de informações acerca das percepções de sujeitos. Para isso, utilizou-se como método a aplicação de um questionário a partir da ferramenta Google Formulários, com questões mistas. A pesquisa apontou que a maioria dos participantes prefere que os itens do supermercado sejam separados por departamentos no aplicativo, além de poder observar a data de validade e a origem do produto. Os entrevistados também consideram importante que atitudes sustentáveis sejam sugeridas pelo aplicativo. Observou-se, ainda, que a maior parte dos entrevistados consome produtos oriundos da feira do produtor, orgânicos e veganos, ampliando as possibilidades para a construção de um aplicativo que possa ser funcional e atender as preferências dos clientes.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Thiago Menezes Cairo (thiago.cairo@uffs.edu.br) on 2021-09-21T17:27:07Z No. of bitstreams: 1 ABRANCHUK.pdf: 526230 bytes, checksum: 6596ab05a25adea622bd42f013975066 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2021-09-24T13:12:44Z (GMT) No. of bitstreams: 1 ABRANCHUK.pdf: 526230 bytes, checksum: 6596ab05a25adea622bd42f013975066 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2021-09-24T13:12:44Z (GMT). No. of bitstreams: 1 ABRANCHUK.pdf: 526230 bytes, checksum: 6596ab05a25adea622bd42f013975066 (MD5) Previous issue date: 2021en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Erechimpt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAplicativospt_BR
dc.subjectComercio eletrônicopt_BR
dc.subjectTecnologiaspt_BR
dc.titleMapeamento e análise das preferências dos usuários para criação de um aplicativo de comparação de preços de produtos de supermercadospt_BR
dc.typeArtigo Cientificopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Processos e Produtos Criativos e suas Interfaces

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABRANCHUK.pdf513.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.