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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Dalcin, Dionéia-
dc.contributor.referee1Botelho, Louise de Lira Roedel-
dc.contributor.referee2Frota, Mariangêla Brum-
dc.creatorSzinwelski, Amanda Letícia-
dc.date2021-05-17-
dc.date.accessioned2021-12-09T16:32:03Z-
dc.date.available2021-
dc.date.available2021-12-09T16:32:03Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/4729-
dc.description.abstractThe phenomenon of digital influencers as conditioning factors for the consumption of their followers has become the object of several contemporary studies. To analyze the present work, the objective was to analyze the role of digital fashion influencers Thássia Naves and Camila Coutinho in the consumption of their followers on the social network Instagram. In methodological terms, the research is considered descriptive and of a quantitative nature, using primary data, collected virtually through a standardized questionnaire in the months of March and April 2021 with 97 respondents. Data analysis was performed using the method of descriptive statistics. It was observed that the content disseminated by the studied digital influencers presents itself as the determining reason for being followed on the social network Instagram. Among the main influencing factors related to Thássia Naves and Camila Coutinho on the consumption of their followers, it was identified the inspiration that influencers generate, the knowledge and authenticity that is attributed to their opinions on the fashion segment. It was noticed that the studied digital influencers help as sources of information for their followers, with a greater potential to influence them through advice and recommendations. It was concluded that the role of digital fashion influencers Thássia Naves and Camila Coutinho on the consumption of their followers on the social network Instagram makes them aware of fashion trends, inspiring and instigating them to seek additional information about the brands, products and services they advertise, with the potential to generate effective consumer interest.pt_BR
dc.description.resumoO fenômeno dos influenciadores digitais como condicionantes no consumo de seus seguidores tornou-se objeto de diversos estudos contemporâneos. Considerando-se o presente trabalho, objetivou-se analisar o papel das influenciadoras digitais de moda Thássia Naves e Camila Coutinho no consumo de suas seguidoras na rede social Instagram. Em termos metodológicos, a pesquisa é considerada descritiva e de cunho quantitativo, utilizando-se de dados primários, coletados virtualmente através de um questionário padronizado nos meses de março e abril de 2021 com 97 respondentes. A análise dos dados deu-se através do método da estatística descritiva. Observou-se que o conteúdo disseminado pelas influenciadoras digitais estudadas se apresentou como motivo determinante para serem seguidas na rede social Instagram. Dentre os principais fatores de influência relacionados à Thássia Naves e Camila Coutinho sobre o consumo de suas seguidoras, identificou-se a inspiração que as influenciadoras geram, o conhecimento e a autenticidade que é atribuída às suas opiniões acerca do segmento da moda. Percebeu-se que as influenciadoras digitais estudadas auxiliam como fontes de informações às suas seguidoras, com maior potencial de influenciá-las através de conselhos e recomendações. Concluiu-se que o papel das influenciadoras digitais de moda Thássia Naves e Camila Coutinho sobre o consumo de suas seguidoras na rede social Instagram torna-se inteirá-las quanto as tendências de moda, inspirando-as e instigando-as a buscar por informações adicionais acerca das marcas, produtos e serviços que propagam, com potencial para gerar interesse de consumo efetivo.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Jane Lecardelli (jane.lecardelli@uffs.edu.br) on 2021-11-23T14:00:40Z No. of bitstreams: 1 SZINWELSKI.pdf: 736544 bytes, checksum: d7b4b54d48554eb5f80e9a6e5ccf1224 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2021-12-09T16:32:03Z (GMT) No. of bitstreams: 1 SZINWELSKI.pdf: 736544 bytes, checksum: d7b4b54d48554eb5f80e9a6e5ccf1224 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2021-12-09T16:32:03Z (GMT). No. of bitstreams: 1 SZINWELSKI.pdf: 736544 bytes, checksum: d7b4b54d48554eb5f80e9a6e5ccf1224 (MD5) Previous issue date: 2021en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Cerro Largopt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectComportamento socialpt_BR
dc.subjectRedes sociaispt_BR
dc.subjectConsumopt_BR
dc.subjectModapt_BR
dc.titleO papel das influenciadoras digitais de moda Thássia Naves e Camila Coutinho no consumo de suas seguidoras na rede social Instagrampt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
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