Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/6085
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Lima, Barbara Grace Tobaldini de-
dc.creatorAlmeida, India Aline de-
dc.date2021-05-06-
dc.date.accessioned2022-11-17T15:14:01Z-
dc.date.available2022-11-17T15:14:01Z-
dc.date.issued2021-05-06-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/6085-
dc.description.abstractThis article is the product of a research that aimed to understand, from the perspective of academics participating in a sub-project of the Pedagogical Residence, what are the teaching knowledge for the training and performance of the teachers. The documentary and case study research, developed from the analysis of the reports produced by seven residents, all with activities carried out in a state high school, in city in the interior of Paraná, named in this research “Colégio Benedito”. The material was analyzed based on the theoretical assumptions of Textual Discursive Analysis (ATD) an with the aid of the software ATLAS.ti. After the analysis, it resulted in the mobilization of diverse knowledge based on the participation of the sub project and throughout the training with its experiences.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo é produto de uma pesquisa que teve como objetivo compreender, na perspectiva dos acadêmicos participantes de um subprojeto da Residência Pedagógica quais são os saberes docentes necessários para a formação e atuação de professores. A pesquisa é documental e desenvolvida a partir da análise dos relatórios produzidos por sete residentes, todos com atividades realizadas em um colégio estadual, de nível médio, de uma cidade do interior do Paraná, nomeada nesta pesquisa de “Colégio Benedito”. O material foi analisado como base nos pressupostos teóricos da Análise Textual Discursiva (ATD) e com o auxílio do software ATLAS.ti. Após a análise, teve como resultado a mobilização de diversos saberes a partir da participação do subprojeto e ao longo da formação com as suas experiências.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Isac Soares Emidio (isac.emidio@uffs.edu.br) on 2022-11-10T23:09:15Z No. of bitstreams: 1 ALMEIDA.pdf: 360985 bytes, checksum: 9b43a5ac1d27b619c7adaf3bbbbe9ba2 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2022-11-17T15:14:01Z (GMT) No. of bitstreams: 1 ALMEIDA.pdf: 360985 bytes, checksum: 9b43a5ac1d27b619c7adaf3bbbbe9ba2 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2022-11-17T15:14:01Z (GMT). No. of bitstreams: 1 ALMEIDA.pdf: 360985 bytes, checksum: 9b43a5ac1d27b619c7adaf3bbbbe9ba2 (MD5) Previous issue date: 2021-05-06en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Realezapt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subjectEstágiospt_BR
dc.subjectEstudantes universitáriospt_BR
dc.titleAqui e lá: conhecimentos e saberes relacionados a formação de professores, a partir da compreensão de residentes participantes de um subprojeto de residência pedagógicapt_BR
dc.title.alternativeHere and there: knowledge and knowledge related to teacher training, from the understanding of participating residents of pedagogical residence sub-projectpt_BR
dc.typeArtigo Cientificopt_BR
Appears in Collections:Ciências Biológicas - Licenciatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ALMEIDA.pdf352.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.