Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/6859
Type: Monografia
Title: Educação financeira no 6º ano do ensino fundamental: uma análise do livro da coleção Araribá mais matemática
Author: Pavan, Natália
First advisor: Basei, Ana Maria
metadata.dc.contributor.referee1: Cecco, Bruna Larissa
metadata.dc.contributor.referee2: Melo, Marisol Vieira
Resume: Nos tempos atuais, a sociedade vem se tornando cada vez mais consumista, e com isso, é indispensável a importância da Educação financeira como chave para uma melhor qualidade de vida através do controle sobre suas finanças e a prática de consumir de forma mais consciente. O reflexo dessa falta de informação a respeito e prática de finanças está contribuindo para a falta de percepção dos jovens, que estão colocando suas finanças em risco por não saberem conteúdos simples, e assim, possibilitando a formação de adultos suscetíveis a enganos e fraudes.
Abstract: In current times, society is becoming increasingly consumerist, and with that, the importance of financial education is essential as a key to a better quality of life through control over your finances and the practice of consuming more consciously. The reflection of this lack of information about and practice of finance is animated by the lack of perception of young people, who are operating their finances at risk because they do not know simple contents, and thus, allowing the formation of adults subject to deceit and fraud.
Keywords: Educação escolar básica
Ensino e aprendizagem
Matemática financeira
Livro didático
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal da Fronteira Sul
Acronym of the institution: UFFS
College, Institute or Department: Campus Chapecó
Type of Access: Acesso Aberto
URI: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/6859
Issue Date: 14-Jul-2023
Appears in Collections:Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PAVAN.pdf12.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.