Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/799
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Loss, Adriana Salete-
dc.contributor.referee1Souza, Fábio Feltrim-
dc.contributor.referee2Silva, Ivone Mendes-
dc.creatorVicrovski, Alessandra Kátia-
dc.date2017-07-06-
dc.date.accessioned2017-07-25T17:49:44Z-
dc.date.available2017-07-06-
dc.date.available2017-07-25T17:49:44Z-
dc.date.issued2017-07-25-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/799-
dc.description.abstractThe present work has the theme Gender and the textbook, with the general objective of understanding how gender issues are represented in the textbooks of History of Secondary Education selected through the National Plan of the Didactic Book - 2015. It is proposed to analyze the Issues in the textbooks of History from the images and texts, thus perceiving how the Woman is represented. The methodologies used for the production of the work were: bibliographic and documentary and qualitative exploratory-interpretative research, as well as Content analysis. In the history textbooks analyzed here, gender issues are presented only as information, and there is no discussion about inequalities or how images and texts represent Women.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho tem como tema Gênero e o livro didático, tendo, como objetivo geral, perceber como as questões de gênero são representadas nos livros didáticos de História do Ensino Médio selecionados através do Plano Nacional do Livro Didático - 2015. Propõe-se analisar as questões de gênero nos livros didáticos de História a partir das imagens e dos textos, percebendo, dessa forma, como a Mulher é representada. As metodologias utilizadas para a produção do trabalho foram: pesquisa bibliográfica e documental e qualitativa e de caráter exploratória-interpretativa, bem como Análise de Conteúdo. Nos livros didáticos de História aqui analisados, as questões de gênero são apresentadas apenas como informações, não havendo discussão sobre as desigualdades nem sobre a forma como as imagens e os textos representam a Mulher.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Daniele Rosa Monteiro (daniele.monteiro@uffs.edu.br) on 2017-07-25T17:43:21Z No. of bitstreams: 1 VICROVSKI.PDF: 5983253 bytes, checksum: 12e779e4a43e9c5fbb495183f1bf03ec (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2017-07-25T17:49:44Z (GMT) No. of bitstreams: 1 VICROVSKI.PDF: 5983253 bytes, checksum: 12e779e4a43e9c5fbb495183f1bf03ec (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-07-25T17:49:44Z (GMT). No. of bitstreams: 1 VICROVSKI.PDF: 5983253 bytes, checksum: 12e779e4a43e9c5fbb495183f1bf03ec (MD5) Previous issue date: 2017-07-25en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Erechimpt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGêneropt_BR
dc.subjectMulher e sociedadept_BR
dc.subjectLivro didáticopt_BR
dc.subjectEnsino da históriapt_BR
dc.titleQuestões de gênero : abordagem em livros didáticos de história do ensino médiopt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:História

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VICROVSKI.PDF5.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.