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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Petry, Oto João-
dc.creatorDociatti, Alex Sandra Taís-
dc.date2016-06-16-
dc.date.accessioned2017-10-10T12:02:24Z-
dc.date.available2017-10-05-
dc.date.available2017-10-10T12:02:24Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1328-
dc.description.abstractThis work is the result of research developed in public state school in Quilombo-SC town. Attempted through theresearch to know and bring clearly some of the implications that have taken place in the school organization for the realization of democratic school management. The analysis has been developed by the qualitative method of research through bibliographic revision and case study, with analysis of institutional documents, proceedings and PoliticalPedagogical Projects (PPPs) between the years 2010 to 2015. Categorized from the constituting elements of democratic management in which they are: participation, pluralism, autonomy and transparency, the main implications realized show us that the democratic school management has scrambled especially for non-commitment and creation by the management team of the needed means for its development.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho é resultado de pesquisa desenvolvida em escola pública estadual na cidade de Quilombo – SC. Buscou-se através da pesquisa conhecer e trazer à luz algumas das implicações que têm decorrido na organização escolar para a efetivação da gestão escolar democrática. A pesquisa desenvolveu-se pelo método qualitativo de pesquisa por meio de revisão bibliográfica e de estudo de caso, com análise de documentos institucionais, atas e Projetos Político-Pedagógicos (PPPs) dos anos entre 2010 a 2015. Categorizadas a partir dos elementos constitutivos da gestão democrática sendo: participação, pluralismo, autonomia e transparência, as principais implicações constatadas nos dão conta que a gestão escolar democrática tem esbarrado especialmente pelo não comprometimento e criação por parte da equipe diretiva dos meios necessários ao seu desenvolvimento.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Jeferson Rodrigues de Lima (jeferson.lima@uffs.edu.br) on 2017-10-06T00:04:36Z No. of bitstreams: 1 DOCIATTI.pdf: 460236 bytes, checksum: 508ef59d577a0769c2b74106bf9bfa03 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2017-10-10T12:02:24Z (GMT) No. of bitstreams: 1 DOCIATTI.pdf: 460236 bytes, checksum: 508ef59d577a0769c2b74106bf9bfa03 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-10-10T12:02:24Z (GMT). No. of bitstreams: 1 DOCIATTI.pdf: 460236 bytes, checksum: 508ef59d577a0769c2b74106bf9bfa03 (MD5) Previous issue date: 2016en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Chapecó-
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEscolaspt_BR
dc.subjectAdministração da educaçãopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectQualidade da educaçãopt_BR
dc.subjectPlanejamento educacionalpt_BR
dc.titleGestão escolar democrática: implicações na sua organização em escola na rede estadual de ensino na cidade de Quilombo, SCpt_BR
dc.typeArtigo Cientificopt_BR
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