Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1377
Type: Artigo Cientifico
Title: Uma análise nos anais do EDEQ sobre a experimentação no ensino de química
Author: Kornowski, Carla
First advisor: Uhmann, Rosangela Ines Matos
Resume: Este trabalho consiste em apresentar uma pesquisa realizada durante o Trabalho de Conclusão de Curso que buscou analisar a temática do uso da experimentação nas práticas pedagógicas no ensino de Ciências e Química. Efetuamos a análise dos trabalhos nos anais das últimas três edições (2012 a 2014) do Encontro de Debates do Ensino de Química (EDEQ), utilizando a Análise Textual Discursiva. Após a análise chegamos a duas categorias, a saber: as dificuldades e as possibilidades apresentadas no uso da experimentação nas práticas educativas no ensino de Ciências e Química. Sendo no processo pedagógico de ensino que a experimentação favorece a reconstrução dos conceitos escolares e científicos não distanciados da vida escolar intrínseco à vida dos estudantes.
Abstract: This work is present a survey conducted during the conclusion course work that seeks to analyze the issue of the use of experimentation in teaching practices in teaching Science and Chemistry. We performed an analysis of the work in the annals of the past three editions (from 2012 to 2014) of the Chemistry Education Debates Meeting (EDEQ) using the Discursive Textual Analysis of the Meeting of Debates of Science Teaching (EDEQ). After the analysis we come to two categories, namely: the difficulties and possibilities presented in the use of experiments in the educative practice of Science and Chemistry teaching. In the experiment that the Pedagogical process help in the reconstruction of school and scientific concepts do not separated from school life and students life.
Keywords: Práticas pedagógicas
Ensino de química
Ensino de ciências
EDEQ
Prática docente
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal da Fronteira Sul
Acronym of the institution: UFFS
College, Institute or Department: Campus Cerro Largo
Type of Access: Acesso Aberto
URI: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1377
Issue Date: 16-Dec-2015
Appears in Collections:Química

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KORNOWSKI.pdf745,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.