Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1379
Type: Artigo Cientifico
Title: A relação do ensino de química no decorrer do ensino fundamental
Author: Kelm, Letícia Raquel
First advisor: Wenzel, Judite Scherer
Resume: Atualmente no componente curricular de Ciências, no Ensino Fundamental (EF), o ensino de química é apresentado geralmente no último ano, assim como o ensino de física, como uma prévia ao ingresso no Ensino Médio. Com preocupação optamos por fazer uma revisão bibliográfica nos anais do EDEQ e busca por dissertações de mestrado no banco de dados da CAPES, período de 2012 a 2014. Através da revisão objetivamos observar como o ensino de química está posto no decorrer do EF quanto às limitações (professor que não pesquisa, falta de tempo e uso do Livro Didático) e algumas possibilidades (formação continuada, grupos de estudo e Situações de Estudo). Assim, cabe propor a religação de saberes demarcando a reorganização curricular do 6º ao 9º ano do EF.
Abstract: Currently in the curricular component of Sciences, in Primary Education (EF), chemistry teaching is presented generally in the last year, as well as the physics teaching, as a pre-entry into High School. With concern we have chosen to make a bibliographic review in the annals of the EDEQ and search for dissertations in the CAPES database, from 2012 to 2014. Through the review we aim to observe how the teaching of chemistry is from the EF regarding the limitations (teacher who does not search, lack of time and use of of the Didactic Book) and some possibilities (continuing education, study groups and Study Situations). Thus, it is possible to propose the reconnection of knowledge by curricular reorganization from the 6th to the 9th year of the EF.
Keywords: Educação básica
Ensino de química
Revisão bibliográfica
Portal da Capes
EDEQ
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal da Fronteira Sul
Acronym of the institution: UFFS
College, Institute or Department: Campus Cerro Largo
Type of Access: Acesso Aberto
URI: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1379
Issue Date: 22-Dec-2014
Appears in Collections:Química

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KELM.pdf427.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.