Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2161
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Prsybyciem, Moises Marques | - |
dc.contributor.referee1 | Prsybyciem, Moises Marques | - |
dc.contributor.referee2 | Oliveira, Renata Portugal de | - |
dc.contributor.referee3 | Santos, Almir Paulo dos | - |
dc.creator | Oliveira, Grasiele da Conceição de | - |
dc.date | 2018-07-25 | - |
dc.date.accessioned | 2018-10-08T18:12:42Z | - |
dc.date.available | 2018-10-08T18:12:42Z | - |
dc.date.issued | 2018-09 | - |
dc.identifier.uri | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2161 | - |
dc.description.abstract | The perspective of articulation of Agroecology and the teaching of Sciences has deserved growing recognition in the last years, both in the media in which social movements work and more recently in the academic world. This work has the objective of verifying and analyzing the contributions made in the III International Seminar on Field Education (III ISFE), in Working Group 9 (GT 9), on the teaching of Sciences from the perspective of Agroecology. The approach of the present research is characterized as qualitative, exploratory in nature. The main results show that only two of the works articulate with the proposal of the event of the WG 9. The other articles are indirectly related or did not address the research objective - teaching relationship of Sciences and Agroecology. It should be noted that the contributions obtained in the articles in the intended relationship were not very important, the authors were unable to comprehensively problematize their work due to the specificity of the theme. This study shows the need to broaden the discussions, aiming to deepen their insertion in teaching. | pt_BR |
dc.description.resumo | A perspectiva de articulação da Agroecologia e o ensino de Ciências tem merecido crescente reconhecimento nos últimos anos, tanto nos meios em que atuam os movimentos sociais e mais recentemente no meio acadêmico. Este trabalho tem o objetivo de verificar e analisar as contribuições trazidas nos artigos do III Seminário Internacional de Educação do Campo (III SIFEDOC), no Grupo de Trabalho 9 (GT 9), sobre o ensino de Ciências a partir da perspectiva da Agroecologia. A abordagem da presente pesquisa e caracterizada como qualitativa, de natureza exploratória. Os principais resultados evidenciam que apenas dois dos trabalhos articulam com a proposta do evento do referido GT 9. Os demais artigos estão indiretamente relacionados ou não abordaram o objetivo da investigação – relação ensino de Ciências e Agroecologia. Observa-se que pouco foram às contribuições obtidas nos artigos na relação pretendida, os autores não conseguiram problematizar de forma abrangente seus trabalhos devido à especificidade do tema. Tal estudo mostra a necessidade da ampliação das discussões, visando aprofundamento e sua inserção no ensino. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Tania Ivani Rokohl (tania.rokohl@uffs.edu.br) on 2018-10-08T14:19:24Z No. of bitstreams: 1 OLIVEIRA.pdf: 752272 bytes, checksum: 4105360f5036b5d2fd3f79bf82089a19 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2018-10-08T18:12:42Z (GMT) No. of bitstreams: 1 OLIVEIRA.pdf: 752272 bytes, checksum: 4105360f5036b5d2fd3f79bf82089a19 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2018-10-08T18:12:42Z (GMT). No. of bitstreams: 1 OLIVEIRA.pdf: 752272 bytes, checksum: 4105360f5036b5d2fd3f79bf82089a19 (MD5) Previous issue date: 2018-09 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Fronteira Sul | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Erechim | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFFS | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Ecologia | pt_BR |
dc.subject | Agronegócio | pt_BR |
dc.subject | Ensino | pt_BR |
dc.subject | Ciência | pt_BR |
dc.subject | Grupo de Trabalho | pt_BR |
dc.title | Análise dos trabalhos do III Seminário Internacional de Educação do Campo: relações agroecologia e ensino de ciências | pt_BR |
dc.type | Monografia | pt_BR |
Appears in Collections: | Interdisciplinar em Educação do Campo: Ciências da Natureza |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
OLIVEIRA.pdf | 734.64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.