Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2604
Type: | Artigo Cientifico |
Title: | Formação continuada de professores e a temática da pesquisa em contexto escolar |
Author: | Dutra, Bruna Cristina |
First advisor: | Uhmann, Rosangela Ines Matos |
Resume: | Não é de hoje que não é mais possível dar aulas apenas com o que foi aprendido na Graduação, pois estar em contexto escolar é acreditar que todos são aprendizes, visto que o incentivo da pesquisa faz a diferença. Este estudo investigou os textos escritos dos professores da educação básica, participantes do “Programa Interinstitucional de Formação Continuada dos Trabalhadores em Educação da Região Macromissioneira” em 2014, por meio de uma busca pelo descritor “pesquisa” e “pesquisa escolar”. Os textos se encontram reunidos em um livro eletrônico (E-book) de tais participantes, cada qual em um dos cinco Grupos de Trabalho (GT), os quais pertencem às áreas de: Ciências da Natureza, Ciências Humanas, Linguagens, Matemática e Seminário Integrado. Assim verificamos que a pesquisa em contexto escolar está presente nos textos, em que abordamos de que forma apresentam a mesma, assim como as dificuldades e possibilidades em se trabalhar com a pesquisa na prática docente. |
Abstract: | It is not today that is no longer possible to teach only what has been learned in the graduation as being in schools is to believe that all are learners, as the incentive of the research makes a difference. This study investigated the written texts of the basic education teachers, participants of the "Inter-Institutional Program for Continuing Education Workers' Education Macromissioneira Region" in 2014, through a search for the descriptor "research" and "scholarly research". The texts are gathered in an electronic book (E-book) of such participants, each in one of the five Working Groups (WG), which are the areas of: Natural Sciences, Humanities, Languages, Mathematics and Seminar Integrated. Thus we see that research in the school context is present in the texts, we approach so that present the same, as well as the difficulties and possibilities of working with research in teaching practice. |
Keywords: | Formação de professores Pesquisa Ensino superior Ensino e aprendizagem |
Language: | por |
Country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal da Fronteira Sul |
Acronym of the institution: | UFFS |
College, Institute or Department: | Campus Cerro Largo |
Type of Access: | Acesso Aberto |
URI: | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2604 |
Issue Date: | 1-Dec-2015 |
Appears in Collections: | Ciências Biológicas - Licenciatura |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.