Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2645
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Cacciamani, Jackson Luís Martins | - |
dc.contributor.advisor2 | Hoffman, Marilisa Bialvo | - |
dc.creator | Rambo, Julia Gracieli Duarte | - |
dc.date | 2016-05-31 | - |
dc.date.accessioned | 2019-03-25T20:38:16Z | - |
dc.date.available | 2019-03-25T20:38:16Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2645 | - |
dc.description.abstract | This study aims to problematize the importance of practical activities in science teaching. Therefore, we seek to understand how the practical activities arise in the experiences of the teachers publicized in the "Journal Research in Science Education." The information was analyzed by the methodology of Textual Analysis Discursive (ATD) proposed by Moraes and Galiazzi (2007). Through this research we seek to understand the relevante of practical activities in science education, and questioning how they are addressed, especially the experimental activities and their contribution to the process of teaching and learning content of science and other fields of knowledge. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente trabalho tem como objetivo principal problematizar a importância de atividades práticas no ensino de Ciências. Por isso, procuramos compreender de que forma as atividades práticas surgem nas experiências vividas pelos professores publicizadas na “Revista investigações no ensino de ciências”. As informações foram analisadas pela metodologia da Análise Textual Discursiva (ATD) proposta por Moraes e Galiazzi (2007). Por meio desta investigação procuramos compreender a relevância das atividades práticas no ensino de Ciências, problematizando assim a forma como são abordadas, especialmente, as atividades experimentais e a contribuição destas ao processo de ensinar e de aprender conteúdo das Ciências e de outras áreas do conhecimento. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Isac Soares Emidio (isac.emidio@uffs.edu.br) on 2019-03-25T19:11:18Z No. of bitstreams: 1 RAMBO.pdf: 2251768 bytes, checksum: 7a55266e878b768e97a5511d49bd5db4 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2019-03-25T20:38:16Z (GMT) No. of bitstreams: 1 RAMBO.pdf: 2251768 bytes, checksum: 7a55266e878b768e97a5511d49bd5db4 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2019-03-25T20:38:16Z (GMT). No. of bitstreams: 1 RAMBO.pdf: 2251768 bytes, checksum: 7a55266e878b768e97a5511d49bd5db4 (MD5) Previous issue date: 2019-03-25 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal da Fronteira Sul | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Realeza | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFFS | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Formação de professores | pt_BR |
dc.subject | Ciências biológicas | pt_BR |
dc.subject | Experimentos científicos | pt_BR |
dc.title | Formação de professores de ciências: limites e potencialidades publicizadas na Revista Investigação em Ensino de Ciências | pt_BR |
dc.type | Monografia | pt_BR |
Appears in Collections: | Ciências Biológicas - Licenciatura |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.