Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2748
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Menezes, Vivian Machado de-
dc.creatorZampoli, Jéssica Roberta-
dc.date2018-11-27-
dc.date.accessioned2019-04-12T19:33:27Z-
dc.date.available2019-04-12T19:33:27Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2748-
dc.description.abstractSchool disapproval is a very relevant topic in the educational context, regardless of the level of education (Basic or Higher), since this phenomenon occurs frequently and affects the teaching-learning process of students. Besides contributing with a negative view of the learner who obtained multiretentions, this phenomenon contributes to the evasion of the same. The objective of this work is to investigate the reasons that influence the repetitions in the discipline of Physics in Basic Education I, II or III of the Interdisciplinary course in Countryside Education: Natural Sciences, Mathematics and Agrarian Sciences. In order to achieve this goal, the profile of students enrolled in the curricular components of Physics was traced, as well as data that may intervene in school failure, such as prerequisites break; participation (or not) of students in classes, monitoring and attendance; access to Higher Education; workload of academics; partial notes in the disciplinares of Physics, among others. It is expected to find out what factors contribute to the high rate of disapprovals found in the mentioned disciplines and, through the knowledge of these factors, formulate strategies with the purpose of minimizing or dissipating the retentions existing in these disciplines.pt_BR
dc.description.resumoA reprovação escolar é tema muito relevante no âmbito educacional, independente do nível de ensino (Básico ou Superior), uma vez que esse fenômeno ocorre com frequência e afeta o processo de ensino-aprendizagem dos estudantes. Além de contribuir com uma visão negativa do educando que obteve multiretenções, esse fenômeno contribui para a evasão do mesmo. O objetivo desse trabalho é investigar os motivos que influenciam as repetências na disciplina de Física na Educação Básica I, II ou III do Curso Interdisciplinar em Educação do Campo: Ciências Naturais, Matemática e Ciências Agrárias. Para atingir esse objetivo, foi traçado o perfil dos estudantes que se matricularam nos componentes curriculares obrigatórios de Física e também foram analisados os dados que podem intervir no fracasso escolar, tais como quebra de pré-requisitos; participação (ou não) dos estudantes nas aulas, monitorias e atendimentos; acesso ao Ensino Superior; carga horária dos acadêmicos; notas parciais nas disciplinas de Físicas, entre outros. Espera-se descobrir quais fatores contribuem para o alto índice de reprovações encontradas nas disciplinas citadas e, através do conhecimento desses fatores, formular estratégias com o intuito de minimizar ou dissipar as retenções existentes nessas disciplinas.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Isac Soares Emidio (isac.emidio@uffs.edu.br) on 2019-04-12T11:11:28Z No. of bitstreams: 1 ZAMPOLI.pdf: 976111 bytes, checksum: 6765e8b21fd7234733bd9d562edac02c (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2019-04-12T19:33:27Z (GMT) No. of bitstreams: 1 ZAMPOLI.pdf: 976111 bytes, checksum: 6765e8b21fd7234733bd9d562edac02c (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-04-12T19:33:27Z (GMT). No. of bitstreams: 1 ZAMPOLI.pdf: 976111 bytes, checksum: 6765e8b21fd7234733bd9d562edac02c (MD5) Previous issue date: 2018en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Laranjeiras do Sulpt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino superiorpt_BR
dc.subjectFracasso escolarpt_BR
dc.subjectAvaliação da aprendizagempt_BR
dc.titlePerfil de reprovações em física na educação básica do curso LEdoc: ciências naturais, matemática e ciências agrárias do campus Laranjeiras do Sul (PR) - UFFSpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Interdisciplinar em Educação do Campo: Ciências Naturais, Matemática e Ciências Agrárias

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZAMPOLI.pdf953.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.