Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2832
Type: Monografia
Title: Plano de negócio para abertura de uma loja de acessórios infantis no município de Chapecó- SC
Author: Müller, Keila dos Santos
First advisor: Tosta, Humberto Tonani
Resume: O empreendedor precisa conhecer muito bem o seu negócio, e fazer um planejamento é de suma importância para construir o melhor caminho para alcançar o sucesso, a ferramenta ideal para auxiliá-lo nesta tarefa é o plano de negócio. Nesta perspectiva, o propósito deste estudo é verificar a viabilidade da abertura de uma loja de acessórios infantis no município de Chapecó- SC, através da elaboração de um plano de negócio. Cabe ressaltar, que o negócio já existe, informalmente, com vendas online e entregas na região. A pesquisa realizada usa o método quantitativo, qualitativo, é descritiva simultaneamente, e a coleta de dados foi realizada através de um questionário online. Com a elaboração deste plano de negócio, foi possível estruturar o negócio, conhecer melhor as características e hábitos de consumo dos clientes, entender como a organização deve atuar, foi identificado que para o melhor aproveitamento da capacidade produtiva é necessário trabalhar em conjunto com o ecommerce, e as análises financeiras se mostraram favoráveis e positivas, com lucro desde o primeiro mês de vendas, evidenciando a viabilidade do negócio.
Abstract: The entrepreneur needs to know his business very well, and making a plan is of the utmost importance to build the best path to success, the ideal tool to assist you in this task is the business plan. In this perspective, the purpose of this study is to verify the feasibility of opening a children's accessory store in the municipality of Chapecó-SC, through the elaboration of a business plan. It should be noted that the business already exists, informally, with online sales and deliveries in the region. The research carried out uses the quantitative, qualitative method, is descriptive simultaneously, and the data collection was performed through an online questionnaire. With the elaboration of this business plan, it was possible to structure the business, to know better the characteristics and consumption habits of the clients, to understand how the organization should act, it was identified that for the best use of the productive capacity it is necessary to work together with the e -commerce, and the financial analysis proved to be favorable and positive, with profit from the first month of sales, evidencing the viability of the business.
Keywords: Empreendedorismo
Planejamento estratégico
Comércio lojista
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal da Fronteira Sul
Acronym of the institution: UFFS
College, Institute or Department: Campus Chapecó
Type of Access: Acesso Aberto
URI: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2832
Issue Date: 2018
Appears in Collections:TCC Administração

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MÜLLER.pdf3,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.