Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/397
Type: | Monografia |
Title: | Educação inclusiva e as estratégias de ensino e de avaliação |
Author: | Peixoto, Carine Correa |
First advisor: | Uhmann, Rosangela Ines Matos |
metadata.dc.contributor.referee1: | Uhmann, Silvana Matos |
metadata.dc.contributor.referee2: | Gullich, Roque Ismael da Costa |
Resume: | A presente pesquisa está configurada como trabalho de conclusão de curso vinculado ao curso de Ciências Biológicas Licenciatura da Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS),Campus Cerro Largo, RS. A intenção foi conhecer e verificar as práticas de ensino e de avaliação no âmbito da educação inclusiva, bem como os recursos didáticos e pedagógicos utilizados em duas escolas. Professores que nelas trabalham junto aos alunos com deficiência na rede regular e na sala de Atendimento Educacional Especializado (AEE) na cidade de Cerro Largo, os quais responderam a um questionário e entrevista. Enfim, refletir sobre a tarefa educativa é entender o constante processo da ação consciente na docência. O que requer entender os limites, um é a falta de formação continuada adequada para trabalhar com alunos com deficiência, evidenciando o processo de aprender e avaliar de forma inclusiva, no entendimento da necessidade de fazer uso de diferentes estratégias de ensino utilizadas no processo de ensino na educação inclusiva. |
Abstract: | The present research is set to final project linked to the Biological Sciences degree from the Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS),Campus Cerro Largo, Rio Grande do Sul. The intention was to know and verify the teaching and assessment practices in the context of inclusive education, as well as didactic and pedagogical resources used in two schools. Teachers who work in them with students with disabilities in regular network and Specialized Educational Care room (ESA) in the town of Cerro Largo, which responded to a questionnaire and interview. Finally, reflect on the educational task is to understand the constant process of conscious action in teaching.What requires understanding the limitations, a lack of continuing training is suitable for working with students with disabilities, highlighting the process of learning and assess inclusive, in the understanding of the need to make use of different teaching strategies used in the process of teaching in inclusive education. |
Keywords: | Educação inclusiva Educação especializada Educação especial Estratégias de ensino Didática Docência Formação de professores |
Language: | por |
Country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal da Fronteira Sul |
Acronym of the institution: | UFFS |
College, Institute or Department: | Campus Cerro Largo |
Type of Access: | Acesso Aberto |
URI: | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/397 |
Issue Date: | 13-Dec-2016 |
Appears in Collections: | Ciências Biológicas - Licenciatura |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PEIXOTO.pdf | 322.06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.