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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Triches, Rozane Marcia-
dc.creatorDal Agnol, Luana Juçara-
dc.date2021-04-28-
dc.date.accessioned2022-05-04T19:03:27Z-
dc.date.available2022-05-04T19:03:27Z-
dc.date.issued2021-04-28-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/5446-
dc.description.abstractThis work aims to make a diagnosis related to the existing free markets in the municipalities of the Capanema micro region, southwest of Paraná and to understand the social construction of these markets. More specifically, to identify the importance, difficulties and motivations reported by family farmers in marketing their products and to understand the links between public sectors and family farmers. This research is of a qualitative nature and studies the case of the Capanema micro-region, through semi-structured interviews with the actors involved: fair sellers and managers of the fair and similar departments in the municipality, totaling twenty-five participations. Data analysis was performed by thematic categorization, using the content analysis technique. The results obtained revealed that these markets are built based on the quality of the products and because they are a source of income for marketers. In addition, the relationships of friendship, conviviality, familiarity with other marketers were highlighted. In relation to the difficulties, marketers and managers converge on what should be improved at fairs and point to improvements in the organization and infrastructure. It was observed in the opposition of the speeches of marketers and managers in relation to the responsibility for solving problems. Fairs are important spaces for both AF (family farmers) and consumers, but more interaction between marketers and managers is needed to solve problems and foster local production and short supply circuits.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho tem como objetivo realizar um diagnóstico relativo às feiras livres existentes nos municípios da microrregião de Capanema, sudoeste do Paraná e entender a construção social destes mercados. Mais especificamente, identificar a importância, as dificuldades e motivações relatadas pelos agricultores familiares em comercializar seus produtos e compreender as articulações existentes entre os setores públicos e os agricultores familiares. Esta pesquisa é de caráter qualitativo e estuda o caso da microrregião de Capanema, por meio de entrevistas semiestruturadas de atores envolvidos: feirantes e gestores da feira e de secretarias afins do município totalizando vinte e cinco participações. A análise de dados foi realizada pela categorização temática, utilizando-se a técnica de análise de conteúdo. Os resultados obtidos revelaram que estes mercados são construídos a partir da qualidade dos produtos e por ser uma fonte de renda aos feirantes. Além disso, as relações de amizade, convívio, familiaridades com outros feirantes foram destacadas. Em relação às dificuldades, feirantes e gestores convergem no que deve ser melhorado nas feiras e apontam melhorias na organização e na infraestrutura. Observou-se a contraposição dos discursos de feirantes e gestores em relação à responsabilização pela solução dos problemas. As feiras são espaços importantes tanto para AF (agricultores familiares) quanto para consumidores, mas é necessária maior interação entre feirantes e gestores para sanar os problemas e fomentar a produção local e os circuitos curtos de abastecimento.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Isac Soares Emidio (isac.emidio@uffs.edu.br) on 2022-05-03T18:26:26Z No. of bitstreams: 1 AGNOL.pdf: 655949 bytes, checksum: bcac0d3d62ec5dc104b4e4b6415e1340 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2022-05-04T19:03:27Z (GMT) No. of bitstreams: 1 AGNOL.pdf: 655949 bytes, checksum: bcac0d3d62ec5dc104b4e4b6415e1340 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2022-05-04T19:03:27Z (GMT). No. of bitstreams: 1 AGNOL.pdf: 655949 bytes, checksum: bcac0d3d62ec5dc104b4e4b6415e1340 (MD5) Previous issue date: 2021-04-28en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Realezapt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFeiras-Livrespt_BR
dc.subjectAgricultura Familiarpt_BR
dc.subjectSegurança Alimentarpt_BR
dc.subjectAbastecimento de Alimentospt_BR
dc.titlePercepção de feirantes e gestores públicos em relação às feiras livres da microrregião de Capanema - PRpt_BR
dc.title.alternativeFamily farmers and public managers perceptions about free market place in the Capanema microregion - PRpt_BR
dc.typeArtigo Cientificopt_BR
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