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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Moraes, Elise Helene Moutinho Bernardo de-
dc.contributor.referee1Loss, Adriana Salete-
dc.contributor.referee2Bresolin, Paoline-
dc.creatorSantos, Emily dos-
dc.date2023-07-14-
dc.date.accessioned2023-08-16T19:25:07Z-
dc.date.available2025-08-15-
dc.date.available2023-08-16T19:25:07Z-
dc.date.issued2023-07-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/6882-
dc.description.abstractThe present work is part of the field of Pedagogy and is addressed to Early Childhood Education teachers, with the general objective of analyzing strategies, paths and possibilities for appropriate conduct and mediation based on the child's perspective during times when it is necessary to deal with feelings. Seeking to answer what are the possibilities of adult behavior that can be considered most efficient when dealing with conflicts, aggressions, tantrums, and feelings of frustration while thinking about the child and their development? Since, on a daily basis, we face conflicting situations, involving both children and adults, and it is necessary to rethink the way we deal with such resolutions, taking into account the emotions that are part of each one and respecting each subject in its entirety. Understanding that punishments and punishments reproduce the authoritarian system, passed on for generations, in which one overlaps with others. Thinking about this, to contemplate the objectives, the methodological path was characterized by qualitative, exploratory and documentary research that aims to investigate the relationships and divergences between works, as well as to understand the paths guided by the authors during the resolution of conflicts that arise in daily life, seeking comparisons and divergences. The results of the analysis demonstrate a basis in common with the authors in question, involving empathy and welcoming. In addition, all of them direct their writing to parents, resorting to suggestions of mediation during conflict resolutions and children's attitudes towards certain contexts. We conclude from the research that it is of paramount importance to understand and name emotions, expressing them coherently from dialogues, since all of them are relevant and present in each individual.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho se inscreve no campo da Pedagogia e se dirige a professores da Educação Infantil, possuindo como objetivo geral analisar estratégias, caminhos e possibilidades para uma conduta e mediação adequada com base na perspectiva da criança durante momentos em que se faz necessário lidar com os sentimentos. Buscando responder que ao pensar na criança e seu desenvolvimento, quais as possibilidades de conduta do adulto podem ser consideradas mais eficientes durante as resoluções de conflitos, agressões, birras e o sentimento de frustração?. Visto que, cotidianamente, enfrentamos conjunturas conflituosas, envolvendo tanto crianças, quanto adultos, sendo preciso repensar a maneira com que lidamos com tais resoluções, levando em consideração as emoções que fazem parte de cada um e respeitando cada sujeito em sua totalidade. Entendendo que punições e castigos reproduzem o sistema autoritário, repassado por gerações, em que um se sobrepõe sobre outros. Pensando nisso, para contemplar os objetivos, o percurso metodológico caracterizou-se pela pesquisa qualitativa, exploratória e documental que possui por finalidade investigar as relações e as divergências entre obras, bem como compreender os caminhos orientados pelos autores durante a resolução de conflitos que surgem no cotidiano, procurando comparativos e divergências. Os resultados da análise demonstram uma base em comum com os autores em questão, envolvendo a empatia e o acolhimento. Além disso, todos eles direcionam sua escrita para pais, recorrendo a sugestões de mediação durante as resoluções de conflitos e atitudes das crianças frente a determinados contextos. Concluímos, a partir da pesquisa, que é de suma importância compreender e nomear as emoções, expressando-as coerentemente a partir de diálogos, visto que todas elas são relevantes e estão presentes em cada indivíduo.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Thiago Menezes Cairo (thiago.cairo@uffs.edu.br) on 2023-08-15T13:10:00Z No. of bitstreams: 1 SANTOS.pdf: 3893178 bytes, checksum: 63cd3a0114aea46f4dcbea297ab3d566 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Franciele Scaglioni da Cruz (franciele.cruz@uffs.edu.br) on 2023-08-16T19:25:07Z (GMT) No. of bitstreams: 1 SANTOS.pdf: 3893178 bytes, checksum: 63cd3a0114aea46f4dcbea297ab3d566 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2023-08-16T19:25:07Z (GMT). No. of bitstreams: 1 SANTOS.pdf: 3893178 bytes, checksum: 63cd3a0114aea46f4dcbea297ab3d566 (MD5) Previous issue date: 2023-07en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Erechimpt_BR
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Embargadopt_BR
dc.subjectresolução de conflitospt_BR
dc.subjectDisciplina Positivapt_BR
dc.subjectComunicação não violentapt_BR
dc.subjectEducação não- violentapt_BR
dc.subjectEducação Infantilpt_BR
dc.titleEducação positiva e comunicação não violenta: caminhos para resolução de conflitos na educação infantilpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
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