Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7216
Type: Monografia
Title: Uma análise reflexiva das práticas de educação ambiental no contexto da educação integral
Author: Andolhe, Eliane Iara
First advisor: Grezzana, José Francisco
Resume: O presente trabalho procura demonstrar através da análise documental a complexidade do trabalho pedagógico da Escola Ecológica em desenvolver atividades de Educação Ambiental, em um espaço diferenciado: ARIE do Buriti, parques municipais e em sua sede localizada na zona rural e constituiu-se como uma proposta articulada de formação para a Educação em Tempo Integral. Na discussão deste assunto, foram abordados o histórico da Educação Integral e da Educação Ambiental no Brasil, conceitos como os de Cidades Educadoras, também um breve histórico da legislação educacional, Programa Mais Educação. Por último, a apresentação da análise dos dados resultantes do estudo.
Abstract: This work seeks to demonstrate, through documentary analysis, the complexity of the pedagogical work of the Ecological School in developing Environmental Education activities, in a different space: ARIE do Buriti, municipal parks and in its headquarters located in the rural area and constituted as a proposal training framework for Full-Time Education. In the discussion of this subject, the history of Integral Education and Environmental Education in Brazil were discussed, concepts such as Educating Cities, as well as a brief history of educational legislation, Programa Mais Educação. Finally, the presentation of the analysis of the data resulting from the study.
Keywords: Educação integral
Educação ambiental
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal da Fronteira Sul
Acronym of the institution: UFFS
College, Institute or Department: Campus Laranjeiras do Sul
Type of Access: Acesso Restrito
URI: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7216
Issue Date: 2014
Appears in Collections:Especialização em Educação Integral

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANDOLHE.pdf30.07 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.