Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7230
Type: Dissertação
Title: Uma proposta para a aprendizagem linguística ativa no ensino das orações coordenadas
Author: Zuchelli, Suzane Tereza dos Santos
First advisor: Gravina, Aline Peixoto
metadata.dc.contributor.referee1: Barbosa, William Curvelo
metadata.dc.contributor.referee2: Guesser, Simone
metadata.dc.contributor.referee3: Kratochvil, Claudia Finger
Resume: Esta dissertação tem como objetivo de pesquisa as orações coordenadas. O interesse por essa temática se justifica pelo fato de que grande parte dos alunos da Rede Estadual Paranaense não conseguiram responder questões envolvendo o conteúdo das orações coordenadas aplicado na Avaliação diagnóstica - Prova Paraná (ADPP), mesmo sendo um descritor trabalhado em todos os anos letivos do Ensino fundamental e revisitado no ensino médio, de acordo com o documento normativo CREP (2019).
Abstract: This dissertation aims to research coordinated prayers. The interest in this topic is justified by the fact that a large number of students from the Paraná State Network were unable to answer questions involving the content of coordinated sentences applied in the Diagnostic Assessment - Paraná Test (ADPP), even though it is a descriptor used in all academic years. of elementary school and revisited in high school, according to the CREP normative document (2019).
Keywords: Ensino e aprendizagem
Ensino fundamental
Gramática
Orações suboordinadas
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal da Fronteira Sul
Acronym of the institution: UFFS
College, Institute or Department: Campus Chapecó
Name of Program of Postgraduate studies: Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos
Type of Access: Acesso Aberto
URI: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7230
Issue Date: 7-Nov-2023
metadata.dc.level: Mestrado
Appears in Collections:Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZUCHELLI.pdf55.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.