Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7302
Type: | Dissertação |
Title: | RPG solo como intervenção linguística: hipótese para o aprimoramento da leitura em crianças disléxicas e teuto-brasileiras-um estudo de caso- controle |
Author: | Góis, Jéssica Caroline de |
First advisor: | Krug, Marcelo Jacó |
metadata.dc.contributor.advisor-co1: | Barros, Fernando Hélio Tavares de |
metadata.dc.contributor.referee1: | Machado, Lucas Loff |
metadata.dc.contributor.referee2: | Souza, Antônio Carlos Santana de |
Resume: | Esta pesquisa envolve um estudo de caso-controle, de caráter qualitativo, cujo objetivo geral é gerar reflexões sobre o processamento fonológico típico e disléxico, e verificar se o jogo de role-playing RPG "amigo dragão" (Rebelo; Junges, 2020) como estratégia de intervenção pode contribuir para o aprimoramento das habilidades de leitura em crianças com dislexia e crianças teuto-brasileiros. |
Abstract: | This research involves a case-control study, of a qualitative nature, whose general objective is to generate reflections on typical and dyslexic phonological processing, and to verify whether the RPG role-playing game "dragon friend" (Rebelo; Junges, 2020) as intervention strategy can contribute to improving reading skills in children with dyslexia and German-Brazilian children. |
Keywords: | Dislexia Role-playing game (RPG) Fonologia Crianças Transtorno de aprendizagem |
Language: | por |
Country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal da Fronteira Sul |
Acronym of the institution: | UFFS |
College, Institute or Department: | Campus Chapecó |
Name of Program of Postgraduate studies: | Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos |
Type of Access: | Acesso Aberto |
URI: | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7302 |
Issue Date: | 20-Dec-2023 |
metadata.dc.level: | Mestrado |
Appears in Collections: | Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.