Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1253
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Alves, Solange Maria-
dc.creatorSantos, Aline Fernandes dos-
dc.creatorValduga, Micheli-
dc.date2015-06-30-
dc.date.accessioned2017-10-09T16:10:39Z-
dc.date.available2017-09-01-
dc.date.available2017-10-09T16:10:39Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttps://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1253-
dc.description.abstractThe play is in fact the main activity carried out by children in early childhood education. So it is in him unfolding the most significant changes in psychological traits and the child’s consciousness. Main focus, this article aims to reflect how the game of social roles influences on child development and understand the play as human development factor. Is is a bibliographical research, therefore, we take as a theoretical reference to historical-cultural perspective, which has as one of its main representatives Lev Semenovich Vygotsky. In, this text, we discuss the importance of the game of social roles as an activity that promotes child development and finally we reflect the role of teacher-mediator during play social roles.pt_BR
dc.description.resumoO brincar é de fato a atividade principal exercida por crianças na educação infantil. Sendo assim, é nele que se desdobram as transformações mais significativas nos traços psicológicos e da consciência da criança. Como principal foco, este artigo tem como objetivo, compreender a brincadeira de papéis sociais como fator de desenvolvimento humano. Está é uma pesquisa de cunho bibliográfico, para tanto, tomamos como referência teórica a perspectiva históricocultural, que tem como um dos seus principais representantes Lev Semenovich Vygotsky. Neste texto aborda-se a importância da brincadeira de papéis sociais como atividade que promove o desenvolvimento da criança e por fim reflete-se sobre o papel do professor mediador durante as brincadeiras de papéis sociais.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Jeferson Rodrigues de Lima (jeferson.lima@uffs.edu.br) on 2017-09-01T22:43:47Z No. of bitstreams: 1 SANTOS e VALDUGA.pdf: 214728 bytes, checksum: 237ba958b9a2c77fa21ceb635eda1b8c (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Diego dos Santos Borba (dborba@uffs.edu.br) on 2017-10-09T16:10:39Z (GMT) No. of bitstreams: 1 SANTOS e VALDUGA.pdf: 214728 bytes, checksum: 237ba958b9a2c77fa21ceb635eda1b8c (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-10-09T16:10:39Z (GMT). No. of bitstreams: 1 SANTOS e VALDUGA.pdf: 214728 bytes, checksum: 237ba958b9a2c77fa21ceb635eda1b8c (MD5) Previous issue date: 2015en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Fronteira Sulpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Chapecó-
dc.publisher.initialsUFFSpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBrincadeirapt_BR
dc.subjectDesenvolvimento humanopt_BR
dc.subjectEducação infantilpt_BR
dc.subjectMediação pedagógicapt_BR
dc.subjectEnsino e aprendizagempt_BR
dc.titleA brincadeira de papéis sociais como fator de desenvolvimento humano numa perspectiva histórico-culturalpt_BR
dc.typeArtigo Cientificopt_BR
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SANTOS e VALDUGA.pdf209.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.