Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1300
Type: | Artigo Cientifico |
Title: | As contribuições do PIBID para a formação inicial de professores: refletindo a experiência da iniciação à docência |
Author: | Borba, Maiara |
First advisor: | Alves, Solange Maria |
Resume: | Este artigo tem origem na vivência como bolsista do Programa de Iniciação à Docência no curso de Pedagogia da Universidade Federal da Fronteira Sul, campus Chapecó- SC (PIBID-UFFS). Tem como objetivo principal o aprofundamento de estudos acerca das contribuições desse Programa para a formação inicial de professores. O alcance do objetivo proposto se deu por meio da compilação de um conjunto de textos, através de um dossiê temático sobre formação de professores realizado a partir da inserção no programa e do cotejamento entre os textos e a experiência vivida na condição de bolsista PIBID. Os resultados alcançados até aqui permitem corroborar com o que vêm afirmando os estudos na área acerca da positividade do PIBID para a formação inicial de professores, o que se conclui pela importância do mesmo para o aprendizado efetivo da docência, sobretudo pela possibilidade de articulação teoria-prática. |
Abstract: | This article comes from the experience as a Fellow of the Initiation Program to Teaching in the Faculty of Education of the Federal University of Southern Frontier, campus Chapecó -SC (PIBID-UFFS). The principal objective is the further studies about the contributions of this program for initial teacher training. The scope of the proposed objective was through the compilation of a set of texts, through a thematic dossier on teacher training held from the inclusion in the program and readback between the texts and the experience in PIBID stock market condition. The results achieved so far allow corroborate what they see affirming the studies in the area about PIBID positivity for initial training of teachers, which concludes the importance of it for effective learning of teaching, especially the possibility of theory-articulation practice. |
Keywords: | Formação de professores Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência Prática profissional |
Language: | por |
Country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal da Fronteira Sul |
Acronym of the institution: | UFFS |
College, Institute or Department: | Campus Chapecó |
Type of Access: | Acesso Aberto |
URI: | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/1300 |
Issue Date: | 2016 |
Appears in Collections: | Pedagogia |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.