Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2487
Type: | Monografia |
Title: | A formação docente para a Educação Integral |
Author: | Cambri, Roseni Maria |
First advisor: | Paim, Marilane Maria Wolff |
Resume: | Esta pesquisa tem por objetivo compreender como acontecem os processos de formação e atuação docente na educação integral das escolas públicas de educação básica brasileira. A necessidade de pesquisar este assunto surgiu durante a prática como professora de ensino fundamental e em contato com experiências de jornada ampliada, diante de dúvidas e incertezas quanto à qualidade do trabalho que ali se desenvolvia. Metodologicamente, trata-se de uma pesquisa bibliográfica que dialoga com diferentes autores, que por sua vez, abordam os temas que envolvem a pesquisa, como formação e prática docente, educação integral e qualidade da educação básica. Entende-se assim, que, uma educação integral de qualidade na escola pública está relacionada aos processos de formação docente inicial e continuada, a prática docente diária e seu diálogo com os processos de formação, e envolvida, pelo contexto no qual se realiza, de educação integral. |
Abstract: | This search has as objective to understand how happen the training and teaching practice processes in integral education of the public schools of Brazilian basic education. The need to search this subject came up during practice as a teacher of elementary school and in contact with experiences extended school day, before questions and uncertainties about the quality of work going on there. Methodologically, it is a literature review that speaks to different authors, which in turn, talked the matter involving research, such as training and teaching practice, integral education and quality of basic education. Understand so that a integral education quality in public schools is related with the processes of initial and continuing training teaching, daily teaching practice and its dialogue with the training processes, and involved, with the context in which it happen, integral education. |
Keywords: | Educação Integral Trabalho docente Formação continuada do professor Escola pública |
Language: | por |
Country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal da Fronteira Sul |
Acronym of the institution: | UFFS |
College, Institute or Department: | Campus Erechim |
Type of Access: | Acesso Aberto |
URI: | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/2487 |
Issue Date: | 22-Jul-2018 |
Appears in Collections: | Especialização em Educação Integral |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CAMBRI.pdf | 411.01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.