Please use this identifier to cite or link to this item: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7220
Type: Monografia
Title: A construção do currículo da educação em tempo integral - turno único
Author: Souza, Tânia Maria Ruaro de
First advisor: Mohr, Naira Estela Roesler
Resume: O presente trabalho teve como foco de investigação o processo de construção da proposta curricular e pedagógica em tempo integral da Escola Estadual Bom Jesus, localizada no município de Bom Jesus do Sul, sudoeste do Paraná. Buscou-se analisar e compreender como o currículo se reorganiza para atender as necessidades da escola de educação em tempo integral na ampliação das possibilidades de aprendizagens dos alunos. Como opção metodológica utilizamos pesquisa bibliográfica, análise dos documentos da escola e observações. A partir da análise ficou evidente que a integralidade das disciplinas do currículo contribuem na melhoria da aprendizagem e na formação integral dos alunos.
Abstract: The present work focused on the research process of building the curriculum and pedagogical proposal fulltime State School Bom Jesus located in Bom Jesus do Sul, Paraná southwest. We sought to analyze and understand how the curriculum was reorganized to meet the needs of school education full time at increasing the possibilities for student learning. As used methodological option literature, analysis of school documents and observations, From the analysis it became apparent that the full subjects of the curriculum contribute to improved learning and integral formation of students.
Keywords: Educação integral
Currículo de ensino fundamental
Ensino e aprendizagem
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal da Fronteira Sul
Acronym of the institution: UFFS
College, Institute or Department: Campus Laranjeiras do Sul
Type of Access: Acesso Restrito
URI: https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7220
Issue Date: 2014
Appears in Collections:Especialização em Educação Integral

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SOUZA.pdf25,91 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.