Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7429
Type: | Dissertação |
Title: | Ensino de português na Guiné-Bissau: análise sobre as propostas de atividades de leitura e compreensão textual no ensino fundamental, 4ª e 6ª anos |
Author: | Yurna, Albate |
First advisor: | Finger-Kratochvil, Claudia |
metadata.dc.contributor.referee1: | Baretta, Luciane |
metadata.dc.contributor.referee2: | Silveira, Rosane |
Resume: | A guiné-bissau é um país africano de língua oficial portuguesa situado na costa ocidental da África. Sendo um contexto multilíngue, o português é aprendido normalmente no ambiente escolar, durante o processo da escolarização. No entanto, observa-se que, devido a pouco avanço nesse setor, uma boa parte da sociedade não tem acesso a essa língua, contando com apenas 13% de usuários como L2 no território Bissau-guineense. |
Abstract: | Guinea-Bissau is a Portuguese-speaking African country located on the west coast of Africa. Being a multilingual context, Portuguese is normally learned in the school environment, during the schooling process. However, it is observed that, due to a small advance in this sector, a good part of society does not have access to this language, with only 13% of users as L2 in the Bissau-Guinean territory. |
Keywords: | Ensino fundamental Guiné-Bissau Livro didático Compreensão textual Leitura |
Language: | por |
Country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal da Fronteira Sul |
Acronym of the institution: | UFFS |
College, Institute or Department: | Campus Chapecó |
Name of Program of Postgraduate studies: | Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos |
Type of Access: | Acesso Aberto |
URI: | https://rd.uffs.edu.br/handle/prefix/7429 |
Issue Date: | 21-Dec-2023 |
metadata.dc.level: | Mestrado |
Appears in Collections: | Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.